Ankündigung

Einklappen
Keine Ankündigung bisher.

Salman Khan - Interviews

Einklappen
X

• Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

Salman Khan - Interviews

Hallo!

Salman Khan interview
    http://www.youtube.com/watch?v=sK5IG4OY-Cw

Salman Khan Show Auftritt
    http://www.youtube.com/watch?v=3DzfcI9-kiE

Viel Spaß wünscht euch music-world

aus dem alten Forum

Elka

Hier habe ich ein Interview mit Sallu übersetzt. (Verzeihung für eventuelle Fehler)
    Quelle: "Screen" 03.2002

Kurz, aber treffend

Was hat Shahrukh, was du nicht hast?
    Nichts.

Was hast du, was Shahrukh nicht hat?
    Ich weiß nicht.

Wie könntest du dich mit Aamir Khan vergleichen?
    Gar nicht.

Dein Lieblingsfilm?
    "Maine Pyar Kiya "

Deine beste Rolle?
    Ich bin in allen Rollen gleich.

Und die schwierigste Rolle?
    Suryavanshi in "Nischay".

Wusstest du, dass "Hum Aapke Hain Koun" (HAHK) so ein großer Hit sein wird?
    Das habe ich an dem Tag gewusst, als ich das Drehbuch gelesen habe.

Wovor hast du Angst?
    Vor Höhe.

Und...?
    Von der Höhe runter zu fallen.

Was macht dich unsicher?
    Nichts. Mein Problem ist, dass ich nichts von niemandem will.

Man sagt, du verwirrst Menschen gern.
    Wenn sie sich mit mir falsch benehmen. Ich vergesse das, wenn ich gut gelaunt bin. Bei schlechter Laune kann ich es nicht.

Wie findest du heutige Mode?
    Heutige Outfits sind offener, als Badeanzüge in früheren Zeiten.

Bist du ein variabler Mensch?
    Nein. Meine Meinung ändert sich nicht. Ich weiß, dass ich recht habe.

Was hast du gefühlt, als du drei Monate lang im Bett lagst?
    Ich habe meinen Feind angerufen und gesagt: "Nun weiß ich, wie es ist, wenn man nur drei ganze Knochen hat. Wenn du willst, erfährst du das auch".

Wenn du Regisseur wärst, wem würdest du eine Hauptrolle anbieten?
    Kishen Kumar. Er ist gut im Vordergrund.

Und im Ernst?
    Mohnisha Behla. Ich kann nicht mit Leuten arbeiten, wenn ich mich mit ihnen unwohl fühle.
    Quelle: "Filmfare" 02.2002
    Aish – meine wahre Lovestory: Salman

Salman Khan gerät ständig ins Epizentrum eines Skandals. Vor Kurzem sagte man, dass er spät in der Nacht zu Aishwarya Rai kam und randalierte, und danach, dass er mit seinem Auto gegen ihr Auto stieß. Vorher hatte er eine Schlägerei mit Fotografen, und dazu stritt er mit dem Ass der Kinoproduktion Subhash Ghai.

Warum gibt es so viele negative Nachrichten über dich in der letzten Zeit?
    Ich habe keine Ahnung. Aber vielleicht ist der Name Salman Khan schon genug, um in den Schlagzeilen zu sein. Er erzählt nichts über sich und verteidigt sich nicht. Leute von der Presse glauben, dass Salman immer schweigen wird, und schreiben über ihn. Aber sie erwähnen niemals seine guten Taten. Sie bringen nur seine negativen Eigenschaften ans Licht. Die gelbe Presse schreibt jeden Mist über mich, um ihre Zeitschriften zu verkaufen und den Job nicht zu verlieren. Aber wenn meine Fans das lesen, was man gegen mich schreibt, dann denken sie: „Wenn Salman das macht, dann dürfen wir es auch.“ Ich möchte, dass meine jungen Fans sich trainieren und ihre Körper schön machen, wie ich, und damit auch ihre Gesundheit verbessern. Ich möchte sagen, dass ich nicht vollkommen bin. Ich bin ein Mensch.

Ist es wahr, dass du ins Aishwarya s Haus gekommen bist und da randaliert hast, und dass du gegen ihr Auto gestoßen bist?
    Ja, ja, das stimmt. Aber das ist doch übertrieben. Wir haben eine Beziehung. Aber wenn es keinen Kampf gibt, gibt es auch keine Liebe. Ich werde nicht mit einer Fremden kämpfen. Wenn es von meiner Seite einen Kampf oder Eigentumsgefühl gibt, dann kommt es von der Liebe. Dass ich gegen ihr Auto gestoßen bin, stimmt nicht. Aber ich habe es wirklich mit meinem Auto angestoßen. Und nun lassen mich Bullen nicht, sich ihrem Haus zu nähern.

Es sieht so aus, als ob du dich ihr aufdrängst und dich ärgerst, dass sie deine Gefühle nicht erwidert.
    (Suefzt) Es mag so sein. Ich habe davon nicht gesprochen, sie auch nicht. Das ist mein Privatleben. Wenn ich jemandem hinterherlaufe, soll er daran denken, warum ich es tue. Ich weiß, was ich tue. An dem Tag, wenn es Aish hier (in meinem Leben) nicht geben wird, gebe ich auf.

Ist sie wie ein Blendnis für dich?
    Nein. Das ist nicht so. So was habe ich gehabt, und nicht einmal. Aber diesmal ist das kein Blendnis. Liebe und nur Liebe. Aber ich glaube, das ganze ist eine Frage des Schicksals. Wenn in meinem Leben Somi Ali sein sollte, oder Aish, wäre es so. Vielleicht sollte keine von ihnen in meinem Leben sein.

Ist es so, dass Aish dich auch liebt, aber ihre Eltern eure Beziehung missbilligen?
    Ihre Eltern sind wunderbare Menschen. Sie sind so konservativ wie meine. Sie haben von meinen früheren Beziehungen gehört und wollen nicht, dass es Salman im Leben ihrer Tochter gäbe. Das ist nicht ihre Schuld, sondern meine. Ich sollte netter sein. Ich habe mich ihnen gegenüber schlecht benommen. Aber sie haben Aish nie verboten, sich mit mir zu treffen, und haben sie nie zu etwas gezwungen. Mir hätte jemand, der sich meinem Vater gegenüber schlecht benommen hätte, auch nicht gefallen, also ist es nicht unnatürlich, dass es Aish auch nicht gefällt. Dass ihr Vater eine große Abneigung gegen mich hat, ist gerecht, aber ich habe nichts gegen ihn.

Ist Aish etwa nicht erwachsen genug, um selber eine Entscheidung zu treffen?
    Aber sie ist ja ein absolut indisches Mädchen. Und das ist eine ihrer besten Seiten. Ist es etwa nicht schön, wenn der Mensch, den du liebst, so seine Eltern respektiert, dass er sich ihnen nie widersetzt. Das ist eine hervorragende Eigenschaft. Warum soll ich von ihr erwarten, dass sie meinetwegen auf ihre Eltern spuckt?

Ist die Tatsache, dass sie Hindu ist, und du Moslem bist, ein Problem?
    Nein. Meine Mutter ist Hindu und mein Vater ist Moslem. Ich halte mich für einen Inder, das ist alles. Meine Schwester ist mit einem Hindu verheiratet, sowie meine Brüder. Meine Stiefmutter Helen ist katholisch. Religion ist also kein Problem. Ich kann damit zurecht kommen. Aber ich bin kein Gott. Ich möchte mich, Aish und ihre Familie vor Streitigkeiten bewahren, und sich auf meine Karriere konzentrieren.

Und wenn Aish sagt, dass sie mit dir nichts gemeinsames haben möchte?
    Das muss immer eine Frau entscheiden.

Was gefällt dir so sehr an Aish?
    Die Persönlichkeit. Ihre Balance. Sie ist ein typisch indisches Mädchen aus dem mittleren Schicht. Sie ist wohl erzogen.

Wann war es dir klar, dass du sie liebst?
    Bei den Dreharbeiten von "Hum Dil De Chuke Sanam". Wir sind bereits eine Zeit lang Freunde. Aber man kann nicht sagen, dass wir die ganze Zeit zusammen verbringen. Und trotzdem ist die Zeit, wenn wir zusammen sind, einfach fantastisch. Wenn es mit der Beziehung klappen sollte, dann wird es klappen. Ich glaube an das Schicksal.
    Babuji

Hier mal aktuellere Interviews
    Quelle: salmanonline, Oktober 2005

Priyan pens great lines for his actors and you are his actor this time around. We are awaiting for some magic with Kyon Ki…
    I just hope I have done justice to those lines, nothing more.

Leak us something about your role?
    I play a lovable, endearing character. He is a constant idiot in every situation and gets into trouble time and again for no reason of his. That's as much about the character that I can give away.

Since your character in Kyon Ki… is not one of those 'seen-him-before' characters, was there any method to your acting?
    What method? No method, I play it from my heart. If I can understand and relate to the character, then I take it on and that is how I play a character.

Let's get to the cast. Your pairing with Kareena is refreshing. Why didn't you guys team together before?
    I was working with her sister, Karisma, until recent. So it feels awkward to romance her younger sister whom you have seen grow up in front of you. But now she is a grown-up lady and so…you see us together.

Do you agree with people who think Kareena hams big time?
    (Laughs) Yes. But then again, it has to do with the roles that she did which required her to be noisy and garrulous. But check her out in Kyon Ki and you'll agree that she has done a fantastic job. She is very soft and subtle in this film.

The music of Kyon Ki will outdo the standards of Tere Naam.

She comes across as quite a mad girl, what was your off screen chemistry like?
    She might be a 'mad-mad' girl but she behaved herself while shooting with me.

Tell us about Rimi…
    Oh, she is an extremely sweet person. No hassles with her at all. I shot with her for 15 days and it was very pleasant.

Jackie and you team together for the third time?
    That's right; I am extremely fond of Jackie. We gel very well. He is like my elder brother.

You and Himesh have a 100% hit record as far as music goes, how do you like the music of Kyon Ki?
    I think it is a great combination of melody and sadness. I think we will outdo the standards of Tere Naam. I love the music so much that right now I have Kyon Ki playing in my car.

How was it working with Priyan?
    It was fabulous! He is such an accomplished director, so thorough with the script that I had to work harder this time. Normally, I take the shoot scene-by-scene. But with Priyan, before I finished 'x' scene, he was ready with scene 'y'. So I had to memorize my lines and be ready to take up the next shot. His crew too is so pat with what to set up and where the lights need to be lined. He is a real taskmaster and cans 80-100 shots in a single day. Quick, sharp and focused, that's how Priyadarshan works.

Is he a control-freak or does he believes in giving creative license?
    Oh, yes, he gives you lots of creative space. What he doesn't give you is time!

Priyadarshan is a real taskmaster and cans 80-100 shots in a single day.
    What's your approach while shooting?
    I get along with most people. But if there ever comes a point where I don't rub well with a person, I make an extra effort to get along. But if I see that it is still failing then I make an early exit from the film without trying to oust the person from the cast. That has always been my approach.

Your co-stars always point out that you change the lines of the script while shooting. True?
    I do that just so that the dialogues are real and audiences can relate to them. What happens most times is that, since one is writing, it tends to get very flowery and then the dialogues make no sense and sound ridiculous. I give it a real and contemporary touch, that's all. The day I do a historical is the day I will follow the dialogues on paper.

You have been playing the fun, flirty, 'happy-go-lucky' guy for quite some time. Yet people flock to theatres to watch as critics put it, 'the-same-Salman'. Do you feel vindictive at some point?
    Well, there are only so many characters one can play, that's why repetition creeps in. So yes, you end up playing the same character with some changes here and there. But it's basically the same character. I just ensure that they don't look identical.

Tell us 3 movies that you liked yourself in…
    None, liking myself is being narcissistic and that is one thing that I am not. Ask me about Mr. Bachchan's, Dilip Saab or Dharmendra's films and I'll tell you.
    Liking myself is being narcissistic and that is one thing that I am not.

Give us an actress who you think will be the 'Next-Big-Thing'
    My approximation about these things are always wrong! The person I pick as potential often bites dust. So excuse me out of it.

Not so easy, okay, tell us about actresses who you are fond of…
    Oh, I am very fond of Madhuri, both as an actor as well as a person.

Are you still in touch with her?
    No, we lost contact. I think she is somewhere in Denver or was it Florida? Don't really know…

Continue…
    I am also very fond of Sriji, I think she is fantastic! Shilpa, Katrina and the kid I worked with, in Lucky, Sneha Ullal. I like these people.

Movie buffs are thrilled that you and Shahrukh are finally getting back together!
    Shahrukh and I were always close.

You are telling that there was no love lost between the two of you…
    None at all, it's just that he was busy with his stuff and I with mine. And everybody knows that my 'stuff' is such a lot of my 'stuff'. So I thought it was best not to bother them with it and simply suck them too into the mess.

Tell us that we'll see the Khans together…
    Well, we have just met up twice or thrice. But let's see…

Give us 3 people who you consider your pillar of strength…
    Three is too less…

Wonderful, more the merrier…
    Well for starters, my gang of 15-20 friends who always back me, my family and my extended family which consists of my staff who have been with me for the past 15 years!

The person I pick as potential often bites dust.

What's your take on your sweet-n-sour relation with the media?
    You put yourself in my place and tell me how would you react?

What is success to you?
    If you work hard, give it your best shot and have God's grace, then I am sure you are going to be a success. And it just helps if you have a million fans backing you, the way I have!

What is the best thing any fan has done for you?
    Lots, you know it feels wonderful when you know there are so many people caring for you. That's the reason I try to keep out of trouble as much as I can. One day, a Malabar Hill kid came upto me and told me that his grandmother had kept a 3-day fast and offered prayers when I got myself into a mess recently.

I don't know if I deserve this kind of affection and love. But yes, the day someone tries to take this away from me is the day when I'll fight back, till then I'll lie and take it all.

What does Salman's future look like?
    (Mocks) If you ask me what I am going to do 5 minutes from now, I would be blank. You know I love this saying, it goes like this, 'If you want to make God laugh, tell him your plans. If you make him laugh a little more, tell him that you are going to make someone's life. If you want him absolutely bursting, tell him that you are going to destroy someone's life'. I am pretty much like that…
    Elka

Interview 2005

Salman Khan: "Ich halte mich nicht für hübsch"
    Wer von Khans kann Salman anhalten? Im Alter von 40 Jahren hat der Schauspieler immer noch Kassenerfolg. BT (British telecom) möchte wissen, was für ein Mensch sich hinter der Star-Strahlung versteckt.

Er ist wieder auf der Welle des Erfolges. Salman Khan ist eine der einflussreichsten Personen der Kinoindustrie. Er sagt, was seinen Ruf ausmacht...

Hatten Sie eine gute Rückkehr?
    Eine sehr gute! Meine Filme haben mittlerweile einen großen Erfolg. Aber ich weiß, dass nach einer Flut eine Ebbe kommt, deswegen muss ich noch mehr arbeiten.

Große Flut
    Dafür muss ich mich bei meinen Fans bedanken. Ich glaube, sie spüren meine wahren Absichten. Ich drehe Filme nicht weil ich irgendwelche intellektuellen Beweggründe habe. Meine Filme sind wie laute dreistündige Partys für alle. Mein Leben ist in der Negativität versunken. Aber obwohl alle solche Perioden im Privatleben haben, bringt das Menschen immer zum Lachen.

Gibt es keine Unzufriedenheit?
    Ich habe nichts denjenigen vorzuwerfen, die mit mir nicht arbeiten wollten, als ich Abschwungsperiode hatte. Was ist daran so schlimm? Was bleibt noch übrig, wenn jemand fahrig ist und sich für seine Arbeit nicht interessiert? Kinoproduzenten sind immer wieder zu mir gekommen, aber ich war fahrig. Das ist ganz natürlich, dass Menschen sie meiden, wenn sie in allen Bereichen keine Fortschritte machen. Ich hätte das auch gemacht. Wenn morgen jemand keinen Kassenerfolg mehr haben würde, würde ich ihn ersetzen. So sind die Geschäftsregeln.

Lebensfreude mit 40
    Früher war das Leben mit 40 zuende, und jetzt fängt es nicht nur erst an, sondern es pulsiert, auf jeden Fall für mich. Ich fühle mich genau so wie früher. Ich wachse, indem ich jeden Tag eine Lehre aus meinen Fehlern ziehe. Natürlich fühle ich mich viel stärker und verantwortungsvoller. Aber mit 40 ist es noch zu früh für eine Reflexion.

Was ist das Geheimnis Ihres Aussehens?
    Das hängt nicht von mir ab. Ich halte mich nicht für hübsch.

Über Katrina
    Am Anfang war die Zusammenarbeit mit Katrina unbequem, aber danach war es schön. Ich habe gesehen, dass sie wächst, und habe sie als ein kleines Kind angesehen. Ich weiß ihre Vorteile und Nachteile, denn unsere Beziehung dauert schon lange. Nun fühlen wir uns bequem. Genauso fühle ich mich bei der Arbeit mit Karishma und Kareena (Kapur).

Hollywood-Ambitionen
    Ich kann nicht einfach so nach Hollywood fahren, um mich für eine Rolle einproben zu lassen. Wenn ich ihnen passe, kommen sie selber zu mir. Wenn mir der Vorschlag gefällt und ich den Respekt bekomme, den ich verdiene, dann werde ich den Antrag annehmen. Aber ich bin glücklich im Hindi-Kino. Ich habe nicht vor, Filme in einer anderen Richtung zu drehen. Ich mache Kino, das unsere indische Kultur repräsentiert und uns stolz darauf macht, was wir sind. Indisches Kino muss genau so nach Hollywood kommen, wie es die chinesische und die japanische Kinoindustrie getan haben, die ihre Kulturen und Traditionen behalten. Ich möchte das unsere Filme genau so wären. Sie haben ein großes Potenzial im Ausland, und wenn es jemandem gelingt, diese Möglichkeit vernünftig zu ergreifen, dann schaffen wir einen großen Zug nach Hollywood.

Quelle: http://movies.indiatimes.com

Das Interview auf Englisch ist hier:
    http://movies.indiainfo.com/intervie...an-140705.html
    "Utha utha ke patka hain, usne mujhe!" - Salman Khan
    Courtesy: IndiaFM
    Thursday, July 14, 2005

[Salman Khan in Maine Pyaar Kyun Kiya] When it rains, it pours.
    Just the case with Salman Khan.

Catch the guy in a good mood and he's fun, sunny and yum like a chocolate cookie! But if Bollywood's famous bod has got up on the wrong side of the bed, be ready to kiss a nightmare. On Thursday evening the gods were with us, as we holed up the star brat for a merry chat on the laugh-riot set to tickle you this Friday, Maine Pyaar Kyun Kiya? And just so that you know, it rained that evening

How many times have you said, Main Pyar Kiya?
    Too many to count

And, Maine Pyar Kyun Kiya?
    (Laughs) Lost count

Do you find the title amusing?
    I do. And I am pretty sure that Sohail has picked this title from his son, Nirvan. He constantly tugs at me, screws his nose and says in his nasal voice, "Kyun chachu, kyun..?" I am sure Sohail picked it from there.

Most David Dhawan characters are clones...
    Most Hindi films are clones too.

What do you think of his comedies?
    I think my best work has happened with David. Our timing is dot-on. He himself is...not a very humorous person but he is very good at creating humor onscreen. (laughs uproariously)

Would you say your character is different?
    No! Even the name is the same as that of Mujhse Shaadi Karogi, Sameer. David ko koi aur naam soojha nahi, toh wahi rakh diya!

So what's your role like?
    I play a Doctor who is playful and flirtish. But he dislikes getting married so tells women that he is already married so that they back off. It so happens that he meets this girl Sonia and falls for her. She wants to marry him and he lies again. But Sonia now wants to meet the wife. How to create a wife when there is none? It's from here that things get sticky & messy ...

So you are the mischief-maker...
    Yes! I intentionally & unintentionally create all the chaos all the time!

What about your co-stars? Did you bully Sohail a lot?
    Bully and me? Utha utha ke patka hain, usne mujhe!

But how do you like him as an actor?
    I will like him irrespective of whatever he does. He is my kid bro' and no matter what, he gets that concession. But I genuinely like his action! But he has done some fabulous comedy in this one. He's sure to blow you away!

Since it's a home production, were you seen more on the sets?
    That wasn't the case at all. I used to behave like a star on my sets too. All I did was come, act, pack and leave. The film is Sohail's, as are the production hassles.

You team with Sush for a third time. How does it feel to romance your best bud?
    Sush is terrific. She is a brilliant actor. We are always in splits when he gang up on the sets.

And ladylove Katrina?
    When we started out, she didn't know a single word of Urdu. She used to fracture each line of the dialogue but she worked her a** off and got the diction right. Besides she has high energy levels, dances well and looks very good onscreen. You see, there is a package there.

A piece of advice that you held out to her...
    None, whatever you see of her in the film is courtesy her hardwork and 'slog-like-a-dog' attitude.

Any favourites in the music?
    I like 'Jaana, you are the one'. You like it?

Not really, I prefer 'Just Chill!'
    Oh okay, but you don't like the song or the way I sung it?

A bit of both, maybe!
    (Smiles)

Who's tougher to impress, Sohail or Arbaaz?
    My dad!

And what was the atmosphere like on the sets?
    Aisa laga ghar se bahar nikle hi nahi! It was a blast!

Kommentar

Elka

Ein älteres Interview:

From the current lot nobody can look a schoolgirl - Salman Khan
      Courtesy: IndiaFM
      Thursday, April 07, 2005

He swoons and the world swoons with him, he sports a new look and millions of his fans follow the pursuit. He might be labelled as Bollywood's Bad Boy; his popularity soars with each of his releases making his fans list countless.

We serve you the happening Salman Khan speaking on his forthcoming movie Lucky - No time for Love.

How do you describe Lucky - No time for love?
      It's a romantic film, a very sweet film, it has action, romance, comedy; there are emotions. But the most important thing is that the script of Lucky is very good, the dialogues are very good. The entire visual look is great. The canvas of the film is very large, that's why we made Lucky both in English and Hindi.

What is it that excited you about the film the most?
      I am a writer's son, so the first thing that I ever look for into a movie is the script, if in the first narration I like the script then I do the movie. In this case, after first five minutes of hearing the script, I said I want to do this film and also produce it myself.

This is the first time a Man-Woman duo is directing you. How different was the experience?
      Both of them are totally in sync, if Radhika used to come and tell me something I knew for sure that Vinay knew about it. Whatever they did was well discussed and sometimes it used to happen that even if they hadn't discussed they used to come and tell the same thing.

Women are known to have high Emotional quotient, how helpful was it to have Radhika while shooting emotional scenes?
      While shooting emotional scenes, she never could help as she used to start crying herself.
      There are a lot of actresses in Bollywood, why did you not choose one of them for the lead role?
      We needed a new girl. Amongst the current lot of actress, I don't think anybody can look like a schoolgirl and a fresh face does make a lot of difference.

How did you spot Sneha?
      Arpita - my younger sister had seen Sneha, we were looking for this new girl and she suggested that if you are looking for a new girl why don't you try this girl. She introduced us to her; we saw her and signed her.

How is she as an actress?
      Very satisfying, she is amazing and I think she will be one of the big heroines of this industry.

This is the first time you are working with Mithun Chakraborthy, how were the vibes?
      Well, I had a great time with Mithunda, because we used to shoot during the day and also took dinners together. Almost every night, he took me from one restaurant to another for dinners and stuff like that. And as an actor he is the most amazing actor there, he has done this film really well. I have known him since I was 14-15, I was an assistant in a film called Parivar and my father knew him, so there is a family relation.

The music of the film has topped the charts. How do you rate Adnan as a music composer?
      He is fantastic. He comes with a lot of experience, he has travelled the world, he is a well read person and he has been through a lot in his life, so he has got a feel.

Pick your favourite?
      Sun Zara, I like the tune a lot and the lyrics.

The temperature in Russia must be below freezing, how did you manage there?
      I can tolerate anything but not cold, so there was a bit of difficulty there, but it's OK, work is work.

Did you face any difficulty in shooting with the Russian crew?
      That was a bit difficult because there they had hired interpreters. So they used to speak English and Russian and we used to speak only English. The Russian crew only used to speak Russian, so there were a lot of things that were lost in translation. So if we said something, what they used to hear was an interpreted version, which a lot of times were taken in another way.

Any experience that stays with you?
      We were shooting at a flat surface of ice, after three days we got to know that it was not land there but it was a sea which was frozen, so that was something very fascinating and dangerous also. The ice could have cracked somewhere...

http://movies.indiainfo.com/interview/salman-khan.html
      Elka

Schaut mal, was ich bei bollywood-film.de gefunden habe:

Salman Khan ist heute unter den heißesten in Stadt. Er hat eine Achterbahn des Lebens hinter sich. Von Superstar, zum Häftling. Was kommt als nächstes?

Ihr Unfall passierte in der gleichen Nacht, als ein Interview, mit Aishwarya, veröffentlicht wurde, wo sie sagte, dass Sie sie verprügelt haben.
      Ich hatte es nicht einmal gelesen. Es gibt keine Verbindung zwischen den zwei Dingen.

Freunde und Ihre Familie sagen auch, dass Sie ein zwanghafter Liebhaber sind, und so emotional, dass Sie alles vergessen.
      Ist gut oder schlecht? Wer entscheidet das? Alles verändert sich.

Ihre zwanghafte Liebe für Aishwarya bringt Sie ständig in Schwierigkeiten.
      Nicht an allen ist sie Schuld

Lieben Sie sie immer noch?
      Ich werde nicht mit Ihnen darüber sprechen.

Wie war es im Gefängnis?
      Es war pädagogisch. Vielleicht musste ich hinein gehen. Ich habe immer nur Luxus und gute Sachen in Leben gesehen. Nie Unbequemlichkeiten. Es gibt viele Leute, die unschuldig im Gefängnis sind, und sie leiden. Es tat weh, nicht, weil ich im Gefängnis war. Auf der einen Seite bekam ich viel Respekt und andererseits so viel Beschuss für das was ich tue. Das war das, was mir am Meisten wehtat. Aber es war bestimmt so zu sein. Niemand konnte es aufhalten. Ich musste alles sehen.
      Ich hatte noch nie einen Unfall. Ich war immer derjenige, der die anderen, die einen Unfall hatten, abholte. Leute fingen an, Steine nach mir zu werfen. Ich war dort und wollte nicht gehen. Ich lief nicht weg. Ich ging nur fort, als sie anfingen, Steine zu werfen. Ein Stein traf mich am Knie, ein weiterer meinen Schenkel, und noch mein Kopf. Ich überlebte das. Ich war sehr traurig, als die Leute sagten, dass ich weglief.

Aber Sie müssen eine Menge im Gefängnis gedacht haben…
      Ich denke immer viel, dazu braucht man mich nicht einsperren. Ich denke eine Menge. Der Unfall war sehr unglücklich. Ich fuhr nicht einmal, aber niemand wollte mir zuhören. Was kann ich machen? Am Traurigsten ist es, das ich die Mutter, deren Sohn starb, noch immer nicht getroffen habe, weil, wenn ich sie treffe, jemand sagen wird, dass ich mich bemühe, sie zu bestechen. Es plagt mich wenn ich an sie denke. Wie wird sie in ihrer kleinen Hütte überleben? Das ist die Sache, die mich am ärgerlichsten macht. Ich kann ihren Sohn nicht lebendig machen. Aber warum gibt es so viel Hass und Feindseligkeit gegen mich? Ich glaube nicht, dass ich es verdiene. Die Medien brachten Berichte ohne zu überprüfenden ob die Informationen stimmen.

Möchten sie was sagen zu Ihrem reizbaren, arroganten Bild?
      Ich bin schon viele Jahre lang so. Warum verändern? Manche glauben, dass ich unhöflich bin, Reizbar und arrogant. Jene die mich kennen, Freunde und Familie, wissen wie ich wirklich bin. Wer hat mir dieses Image gegeben? Jene, die von meinem persönlichen Leben nichts wissen, und keinen Zugang zu mir hatten, die haben mir dieses Image verpasst, ein unverschämtes Tier zu sein. Aber meine Freunde und mein Personal wären nicht so lange bei mir geblieben, wenn ich so wäre.

Sind Sie nach dem Unfall gewachsen? Planen Sie, Leben von vorn anzufangen?
      Ich wachse jeden Tag. Wenn Leute kommen und erzählen, dass ich es leicht nehme, und sage: 'Unfälle passieren' wissen sie nicht, was ich durchmache. Ich werde damit für den Rest meines Lebens leben müssen.
      Es gibt Leute, die sagten, dass ich in eine Nervenklinik geschickt werden sollte. Sie hören sich meine Seite nicht einmal an.

(AllIndianSite.com)
      http://www.bollywood-film.de/bforum/...r=asc&start=30
      Interview: SALMAN KHAN

From Russia, With Love!

Lucky – No Time For Love has already hit the theatres! As we go to press we hear mixed reviews bring aired. Part of the public is raving over Russia while the other half is divided over opinions on the lead actress Sneha Ullal. Russia and Ullal seem to have become the USP of the film. Salman enlightens us on various aspects of the film, right from Russian interpreters to the fact that he’ll be turning 40 soon.

So Salman, what made you sign Lucky – No Time For Love?
      When Radhika Rao and Vinay Sapru approached me and narrated the script of their project Lucky-No Time For Love, I was dumbstruck. I was totally bowled over by it and was instantly convinced that I ought to do it. Being writer Salim Khan’s son, what appeals to me first, when I’m offered a film, is its subject. The freshness of this script was its USP. The duo had done a lot of research before they approached me with their script, even though they did not know me at all. We were strangers and it was my brother-in-law who had fixed up our meeting. I was flabbergasted when they not only told me that they had started writing the subject two years ago but that they always had me in mind for the main role. They even showed me the DVD of the locations that they had shot in Russia at their own cost, with Radhika as Lucky and Vinay, the guy opposite her.

What’s your take on Lucky…?
      Lucky… is set against the romantic and majestic backdrop of St. Petersburg, the 300-year-old city of tsars and revolutions, of great palaces and great literature, which was tailor-made for the film! It is a tale of modern day romance with a fairy-tale quality about love that brings together two people who probably would never have met, if not for the hand of destiny. It revolves around an 18-year-old girl who falls in love with an older guy. How the young girl blossoms into a young woman in a period of five to six days when she realizes that she has fallen in love, forms the crux of this mind-blowing subject.

And your role?
      I play a cool, chilled out guy called Aditya with whom every girl in town wants to go out. I’m the son of the Indian Ambassador and take care of this girl even though I don’t know her. The day this girl comes into my life happens to be the unluckiest day in my life.

How do you rate Radhika Rao and Vinay Sapru as directors?
      What I liked about both of them was the fact that they were so much in sync with one another. I had worked for the first time with a woman director, Revathy, in Phir Milenge. Lucky is my second film with a woman director. I did not find any difference whether I was working with a male or a female director.

The oft-repeated question! Was Sneha cast because of her uncanny resemblance, though minimal, to Aishwarya Rai?
      Sneha doesn’t look like Aishwarya! She has her own identity and looks more like Nadira of the 50’s. It was my sister Arpita who had seen her in her college. Since my brother Sohail is producing the film with T Series, they asked her to come and meet me. I had just one look at her and told them that she looked the part and that they should go ahead and have a screen test sans make-up or rehearsal. The decision was unanimously in her favor and she was signed on. I found Sneha Ullal to be decent and respectful and as an actress, mind-blowing, fantastic and outstanding. She shot in extreme climates with us, without uttering a word of protest, even when the climate was minus 3 degrees centigrade.

What’s Mithun Chakraborty doing in Lucky?
      I realized while shooting in Russia that though I might be more popular in India, Mithunda is a big star there. Every morning, while leaving the hotel for the location shoot there would be at least 50 to 60 people standing outside the hotel gates with bouquets for him. They would be screaming, “Jimmy Jimmy aaja aaja”, the song from his film Disco Dancer which made him an overnight star there, two decades ago. Mithunda is an amazing guy. I was glad that I got the opportunity to work with him for the first time. In the film, he appears in different get-ups!

How do you rate brother Sohail Khan as a producer?
      Sohail Khan is a cool producer! He spent just four days in Russia where we were shooting for over a month. If we failed to complete the day’s shoot, as per schedule, he’d never turn hyper. Instead, he used to ask us to chill out and take the shot the next day. What’s interesting to note is that we had taken along with us, interpreters from Mumbai for translating to us the Russian lingo into English. Unfortunately, the technicians who we had flown down to Russia, from Mumbai, did not follow the interpretation because they did not know English!

Coming back to your movies, could you name your forthcoming films?
      To begin with, there’s Anees Bazmee’s No Entry, David Dhawan’s Kyon Maine Pyar Kiya, Priyadarshan’s Kyonki and last but not the least Adiyaman’s Shaadi Karke Phas Gaya Yaar, which is going to rock, although it has taken a long time in the making. I’m sure everybody would love that film in which I’ve been teamed opposite Shilpa Shetty. Right now I’m also working in an English film, Marigold, in which I play a choreographer.

Maine Pyar Kiya onwards, how would you evaluate your growth as an actor?
      As an actor I do not think I have improved over the years from the time I made my debut with Maine Pyar Kiya. For the past fifteen years, I have played similar characters in every film, even though I have done different kinds of films. I feel that even today, as an actor, I give just two per cent of my capacity. As a person, I do not have any goal in life. Today I weigh more and have less hair on my head and my voice too has changed. I know I will turn forty this year. I neither take compliments seriously nor consider myself a great actor because I know that today even the most powerful person with tremendous clout has to die. However, if someone pulls someone else down, I try to stand up for that person. It’s my nature to stand up for the underdog!

— Jyothi Venkatesh
      http://www.gmagazine.com/magazine/ma...terviews07.asp
      Interview: SALMAN KHAN

Mister Misunderstood!

He differs from the other two King Khans – Shah Rukh and Aamir – in almost all respects: For starters, he is the only one of them who is known for being as adept at romance as well as at action, thanks to those limpid eyes and a physique that is the envy of the industry. And then some more.

Second, he is the only one as yet single and would emerge a hands-down winner in any poll about eligible bachelors in cinema (Somy Ali and Aishwarya Rai are passé, though of course Katrina Kaif is in the running).

Third, he is the only Khan as of today who does more than two films at a time.

Fourth, he is the only Khan to get himself embroiled into situations that are times of his making but mainly, not! If you want to hang a Khan, the media and the public make him the fall guy! He is the most misunderstood guy in the industry.

There’s more…

Aamir Khan chooses his assignments while Shah Rukh Khan has an A-list camp, but none of Salman Khan’s loyalists (David Dhawan, brother Sohail Khan, Bubby Kent, Sunil Manchanda, Sajid Nadiadwala) are known as elite filmmakers. And yet we hear of the man inspiring enough loyalty in Sanjay Leela Bhansali and Sooraj R. Barjatya for them to return to him after outings with other superstars.

Salman also differs from the other two Khans in two other aspects: one, he is unapologetically mass-oriented, and wants his films to do well across all classes of audience and regions, like Maine Pyar Kiya (’89), Saajan (’91), Hum Aapke Hain Koun!… (’94), Karan Arjun (’95), Judwaa (’97), Kuch Kuch Hota Hai, Pyaar Kiya To Darna Kya and Jab Pyaar Kisise Hota Hai (’98), Biwi No. 1 and Hum Dil De Chuke Sanam (’99), Tere Naam and Baghban (2003) and Mujhse Shaadi Karogi (2004) did. Salman has steadfastly avoided professional contact with the offbeat brigade, which Aamir (Ketan Mehta, Rakyesh Mehra) and Shah Rukh Khan (Ketan Mehta, Santosh Sivan, Amol Palekar) did not.

Secondly, his resume records a chain of new faces launched opposite him, beginning with Renu Arya (in his own debut as second lead in Biwi Ho To Aisi way back in ’88), Maine Pyar Kiya (’89, his first solo lead, opposite Bhagyashree), Baaghi (Naghma), Love (Revathi), Patthar Ke Phool (Raveena Tandon), Sanam Bewafa (Kanchan and Chandni) and Tere Naam (Bhumika Chawla) and last but not the least, his home production Lucky – No Time For Love (Sneha Ullal).

Last, but emphatically not the least, Salman is also the first Khan and first Indian mainstream hero after Shashi Kapoor to sign a true-blue international project, Marigold.

On the personal side, Salman’s trysts with social causes (un-hyped out of preference) and his good deeds are not as well-documented as his notorious side, like the alleged Ash-bashing, poaching and his unfortunate accident, but have ensured that his image, at worst, is that of a brat.

The media gets a taste of this as he reports in a full 150 minutes late for the interviews. But once perched upon his seat, Sallubhai is all attention and with acerbic wit answers queries.

Excerpts from an interview:

Maine Pyar Kyun Kiya is the first film in which you co-star with your brother Sohail Khan, who has directed you earlier in Auzaar, Pyaar Kiya To Darna Kya and Hello Brother. How was it working with him?
      Sohail rocks in the film. The stuff he made me do in those films – he’s done all that here very well himself. He plays a struggling actor. The funny thing is that on the first day Sohail was very uncomfortable because he kind of wants to have this Sunny Deol kind of image and in this film he plays the role of a struggling actor! But after the first three shots he was away full steam into his comic role, excelling in comedy. As a director, he’s always been my and the industry’s best-looking one!

How much was the comfort level with the character and with your director?
      This is one of David Dhawan’s cleanest and funniest comedies. In fact, it was one of the most difficult films for me to dub, for it was high-pitched comedy. My character had to lie constantly in the film. The character brought out the actor in me because lying does not come easy to me as a person. I may lie to save a life and I definitely would to maybe make someone happy, but not otherwise. As for David, it’s been a growing relationship because I have been working with him on at least one film since ’96. This means that I spend 45 days at least every year working with him, primarily because I enjoy working with him. Also because he’s very easy to work with!

David is a very impatient man and being basically an editor, likes economy. He will not speak an extra line even on a ‘phone discussion’ just as most of his movies do not have an extra frame. He has this habit of instantly and tersely approving or rejecting anything and those who work with him instinctively understand why he did not like something. He gives you a succinct brief and then gives you enough space to improvise. Finally, after he has finished with the film on the editing table, whatever you see on screen looks really good. David’s unbeatable at comedy as we all know. His films with Govinda have been riotously funny.

Talking of Govinda, you have worked with virtually every top contemporary of yours, including Aamir and Shah Rukh, but not with him, apart from the two scenes together in David’s Deewana Mastana. Why is that?
      I don’t know. We were to do David’s Raju Raja Ram but it did not take off. Govinda is phenomenal. As an actor, saari industry ek taraf hai aur Govinda ek taraf.

But you did have some problem with him.
      No.

He was said to have got your brother Arbaaz Khan replaced by someone else in one of his films.
      (Dismissively) No, no, nothing like that.

You are on a patch-up spree, Shah Rukh, Gulshan Grover, Anu Malik...
      Yeah. (Clams up)

This virtually marks the Hindi debut of Katrina Kaif, though she had a small role in Sarkar. What is your frank opinion of her as an actress, in the film?
      She is as good as anyone else would have been in this role. She is learning, becoming more confident by the day. Every expression she gave was right for that shot. For someone who did not know Hindi at all, she has made great strides in her dialogue delivery. She has signed 4-5 Hindi films on the strength of her work.

How do you look back on Maine Pyar Kiya now?
      Like with all films, I think we could have made it better today. But I give all credit to destiny for what the film did for me. Today when I watch it, I feel that if I can make it, anybody can!

You have been here for 17 years. What is the view you have evolved of what constitutes good cinema?
      Has it really been 17 years since I first began shooting? Yeah, guess that’s true – my hairline has receded and my waistline has increased! Okay, I think that good cinema is that which everyone from your great-grandfather to you can enjoy sitting together. Good cinema is when you watch a film and want to be its hero, when ladies who watch it want a man, a son, a brother or a friend like you. Good cinema is that which depresses or cheers you, which makes you come out crying or laughing. Good cinema is when a film you are watching is over you wish that the film were a little longer. Finally, good cinema is that which earns you lots of money.

You have never gone in for art-house cinema. There is only one exception in a way to the mass entertainers that you have done – Phir Milenge. Did you do this film only because of your old association with Revathy?
      I did it because HIV awareness is something that can never be overdone. You see TV promos all the time about it, but the normal mindset is HIV and AIDS cannot happen to you, but only to others. This is wrong and dangerous, and if a star passes on the message the reach it gets is of a much greater dimension.

Could you say something about your involvement in your home productions other than as an actor?
      (Dismissively waves his hand) Kuch nahin. Actually, acting mein bhi zyaada involvement nahin hai!

What are your own tastes in music?
      I love the music of Himesh Reshammiya and Sajid-Wajid. Himesh’s music in Maine Pyar Kyun Kiya is rockin’, man!

I meant the kind of music you normally like to listen to when you are unwinding?
      I like different kinds of music.

Your Marigold director Willard Carroll reportedly wanted to make you cry even in that film because he noticed that whichever film you have shed tears in has been a huge hit.
      (Smiles) Marigold is quite similar to a David Dhawan film, though it is much more subdued and aimed more at the classes.

It is said that you refused to do a kissing scene in it.
      Yes, I have one rule of work. If I don’t kiss on the Indian screen, I am not going to kiss over there!

An inventory of your films to come?
      Priyadarsan’s Kyunki, the long-delayed Shaadi Karke Phas Gaya Yaar¸ which is in the making for four years now but is a super and rocking film. No Entry is my next release. Sanjay Leela Bhansali and I will do a film, either Bajirao Mastani or something else.

Have you watched Black?
      Yes, and it was fantastic!

What about Pritish Nandy’s Sahib Bibi Aur Ghulam?
      I don’t know anything about that.

And are you doing Sooraj R. Barjatya’s next film?
      Yes, I am doing Sooraj’s next film.

You have been doing action, romance and comedy all the time.
      Yeah, and I am very happy doing it. I consider myself very lucky!

What about tragedy, and what is your idea of growth after you find that you are no longer happy doing variations of the same thing?
      Oh, yes, I have done tragedies too, like Hello Brother and Dil Ne Jisse Apna Kahaa - which we made and then watched at home because no else wanted to watch them! Maybe you could call them comedies too for this reason! But seriously, kids love Hello Brother now whenever it comes on television. On the other hand, I am trying my hand at different things now – Bajirao Mastani if it happens, Priyan’s film which is very different, and Marigold, of course.

You do not smoke on screen, neither did you allow a photographer to click you while you were puffing away. What are your feelings on the recent proposed ban on smoking on screen?
      Stars should not be seen smoking in public. We do have an impact on the people. I have no right to spoil anyone else’s health just because I personally am willing to face the consequences of my addiction. As for the ban – I do not know really. There was this group speaking against smoking and I clearly saw one of those guys chewing tobacco at the side of his mouth!

You Khans – Aamir, Shah Rukh and you – have ruled the roost for over a decade now. What is your own analysis about your combined supremacy? There are stars who approach the Khan position, but never manage to break through.
      I don’t know. That’s a question you should ask Him (looks upwards) because it is all His work. I think that it’s just fate, nothing else. And I think that Hrithik Roshan too is a huge star.

Problem after problem you don’t seem to have enough of them in life. Could you describe the essence of Salman Khan the person in one line?
      You keep pushing me down all the time, and I will stand up again.

You have had quite a turbulent time since the last six years and even today the fates seem to be against you. What has that taught you?
      I have learnt that everything isn’t what you think it is. Every time you think you know the answers, or everything about something – God whacks you!

— Dr. Rajiv Vijayakar
      http://www.gmagazine.com/magazine/au...terviews03.asp

Kommentar

Elka

Interview: Salman Khan

Is this the first time you are playing a cop in the movie?
        No, I played cop in the movie "Pathar Ke Phool" which my father wrote for me. But that was slightly early for me. This is the right time when the "Wardi" looks damn good on me. Once your walk is right, your costume is right; more than half the battle is won. You look your character and the battle is won.

Can you tell us a little bit about your character "Arjun Ranawat" in the movie "Garv"?
        He is a guy who is angry, gentle, soft, cool, hard, merciful, ruthless, correct, honest and very lovable. That's "Arjun Ranawat".

Is he Romantic?
        Yah he is a man with confidence in just about everything. But when it comes to love, he is shy. He loves his girl, and cannot tell her.
        He can shoot a person but when it comes to telling a person that he loves her, he cannot do that. He will sit back and look at her, smile at her, give her attitude and walk out of there.

In the movie "Garv" is your character based on a guy who fights against the system?
        Pretty much! That's what the film is about. A guy who stands against the system and can't let evil take over the good. And so he fights for that.

Is this an action film?
        Yes. It's an action film. There are films in which there is action just for the sake of it. But in this film we have meaningful action.
        The action is hard-core. We have done a lot of shoot out scenes in the movie and there is also a lot of hand-to-hand action. There is one scene that is brutal, but we had to keep it that way to show what these people had done. So, there is action backed by emotion. Once that is there in the movie the action becomes ten times more powerful; you don't need any technique, you don't need cables and stuff like that. What you need is just one solid shot.

What kind of movies do you like?
        I like comedy and romantic movies.

What about action movies?
        Yah in action I like Jackie Chan, Bruce Lee and Mr. Amitabh Bacchan's movies.

Tell us something about Puneet - the director of "Garv".
        He is Brilliant. There are very few people in this film industry who are competent, and know each and every aspect of film-making. He used to be an actor and he has done Martial Arts too.
        He is a humorous guy, technically brilliant and very straight. He has amazing script sense. He has put all this in the movie. That makes him a very complete director.

How is it working with Shilpa?
        I have done about 6-7 movies with Shilpa and we are best of friends. There are no ego problems. No hassles, so it's like friends working together. It's amazing working with her. As an actress, she is damn good, dances very well, on screen she is phenomenon and has a huge fan following.

Who is your favourite co-star?
        I like working with who ever I work with. If I don't like somebody I may not want to work with that person. But if I have to work with a person, I will make sure that I like that person. My Grand father always says that "Maan nafrat se nahi, pyar se bhadtha hai". So once you do a movie, you have to get along with the whole team. Even if you are pretending in the beginning, after 5-10 days you start liking that person.

Who is your favourite actor?
        I like working with Sanjay Dutt. I have done one film with Sunny and its amazing working with him. I have worked with a lot of people. They say that Anil Kapoor is the most difficult to work with. But I think he is the coolest guy. Then Jackie Shroff. I have done two films with him and he is very hilarious. Now I am doing a film with Mithun Da. I worked with my hero Dharamji in "Pyaar Kiya To Darna Kya". Working with Amitabh Bachchan in "Baaghban" was good fun.
        What excites you about a role, whether it is the script or something else?
        Since my father is a scriptwriter, script is more important for me. Even if my role is not so exciting, if I like the script, I will do it. It's nice working with people who can think of a good script and can write a good script.

Are you a fitness freak? I believe you cycle to your shoot. Is that true?
        Yes, I cycle to my shoot. I cycle just about everywhere. I am not a fitness freak as such. It's just that when you are 70-80 years old you should be able to walk, cycle and run a little bit. You shouldn't be lying down on the bed and people, children and friends taking care of you. The day I stop walking that's the day I stop living.

What inspired you to become an actor?
        Actually, I really don't know because I never wanted to be an actor. I wanted to be a director. When I used to go to people with my scripts people used to say that why do you want to be a director, you should be an actor. I was not getting any work as a director as I was a small guy, not very serious about his work, and directors at that time were 50-60 years old and looked very mature. And no one would trust me with that much of money. Since I had to work, so I started modelling. I joined acting classes, riding classes and everything. Eventually, I signed a film.

Can you tell us in brief about "Garv"?
        It's a film based on a very honest cop. He has a family - a sister, a mother and a friend who is a Muslim. And how two honest guys in that team get stuck and cornered by dishonest guys, dishonest cops, dishonest politicians and the janta who don't have the will to stand up to anyone, who cannot take stands in life. This is basically what "Garv" is all about. This guy fights against all odds & against the dishonest people. There are a lot of temptations, a lot of power but he is not misusing them at all. He is funny and has a good sense of humour. He is ruthless, yet very gentle, loving and caring. He has no mercy but gets merciful.
        All these qualities are very contradictory, but I think these are the right qualities a man should have. He should have love as well as hatred. You are born with these qualities. But the way you use them, to what extent you take them and on whom do you use them with is totally up to you. If somebody is coming after my family I won't say, "theek hai, aap maar do". I will make sure that I reach that person before he reaches my family. So for that person this man is the most dangerous, ruthless man, who has no mercy for them. And to his own family, he is the most gentle, loving, and caring. This is "Arjun Ranawat."

What is the message you are sending out in the film? Why should people come and watch the movie?
        There's no preaching in this film. It's a good film and you have amazing action. Out of all odds your hero emerges as a good guy. When you come out of the theatre you want to be like him. This guy is a brave guy, he takes a stand, doesn't take nonsense. Someone watching the film gets inspired by that, more than enough. Because these things stay! If he can do it, so can I. that's the reason even when I did "Tere Naam". I said whatever, do not follow the character. Sometimes the films that you do, you want to give out a message that "be like that and in some films it is like do not be like that." This film, be like "Arjun Ranawat."

http://www.garv.shilpa-shetty.com/salman.html
        Elka

Hier noch ein Interview von Salman von 1998

SALMAN KHAN
        BORN LUCKY

In a candid tete-e-tete, Salman comes clean on his many controversies, discusses future plans and squirms in embarrassment when reminded that he is among the ten most handsomest men in the world. “I don’t believe that. There are so many boys in Bandra who are better-looking than me. I was just lucky I was born as Salim Khan’s son,” he mumbles.
        We present a Salman Khan you’ve never seen... or heard before.

You started your career with a string of hits, Maine Pyar Kiya, Baaghi, Sanam Bewafa and Saajan and then just when everybody had thought the next superstar had arrived, you went down with a row of debacles. We know you detest post-mortems but have you ever tried to analyse where you went wrong in the past?
        I guess, I just signed all the wrong films. I was in a hurry to make some money. I wanted to buy a house. It was a foolish thing to do. Instead of signing all those films I should have done star shows instead or waited for better offers. Some of the films I signed at the time had good scripts but that’s not enough. To turn a good script into a good film you need a certain amount of intelligence, dedication and, of course, finance. Without naming anyone I have to confess that many of the producers who were making these films had none of these all-important qualities. With idiots messing up your scripts and producers more interested in cutting corners, what else can you expect but a disaster.
        Initially I had nine hits and then five or maybe six flops. Chandramukhi, Ek Ladka Ek Ladki, Chaand Kaa Tukdaa, Nishchay, Suryavanshi and Jagruti were total washouts. Love and Dil Tera Aashiq were commission earners though the press decided that they were disasters. And Salman was out. He was finished. But actually, going by box-office figures, even today I am the hero with the minimum flops.

That’s some consolation today, but at the time you must have been pretty disillusioned and disheartened.
        No, those disasters made absolutely no difference to me. Highs and lows are a part of this profession. I’d seen my dad going through it all. Most people say that they are very affected by the success or failure of their films. But I don’t care. I guess, I’m one of the few actors who acknowledges a flop. Hey, there are times when, during the trial of one of my films, I have said that it is a bad film, it won’t run.
        Even when I had a string of flops I could indulge myself, have a good time. There was never a question of survival since I come from a pretty well off family. I concentrated on my workouts, worked on my looks. I did not get desperate and sign films by the dozen because I was insecure. Though no one would have been surprised if I was insecure. There were producers, or rather proposal makers, who told distributors not to touch my films. There were always producers queueing up at my door step, but with C-grade offers. They thought that since all other heroes were busy they should opt for me. I was down and out so I had plenty of dates and they must have thought I’d be happy to oblige them. But I turned them away. Look, I can fight, dance reasonably well, I’m good at comedy and I can handle emotional scenes too. I have got a great physique and I look good on screen. I am not saying that I am brilliant. But with these assets, I knew I could survive. All I needed were the right kind of films. And I waited for them. Eventually, I signed films with the people who matter. Filmmakers like Rajkumar Santoshi, Rakesh Roshan and Sajid Nadiadwala. Soon Sooraj Barjatya also signed me again. With their films I was soon back in the running.

A general opinion about you is that you are very arrogant and brash. Thanks to your reputation a lot of people, including many producers, are wary of approaching you.
        If I am so bad then why aren’t little children scared of me? Why do their parents not hesitate to introduce me to these little fans? The truth is that only those people are scared of me, who, when I was going through a low phase, wrote a lot of rubbish about me. The people I was rude to was because of their own mistakes. Most of them were journalists who indulged in yellow journalism, and I refused to give interviews to them. They’re the ones who’re wary of approaching me today. It’s simple. If you’re in the wrong you will be scared, never mind if you are the strongest man on earth. If I have harmed you then for all my power I will still be embarrassed to face you. That is why strength lies in honesty, in truth.

Is that the reason why you steer clear of the press?
        If I call you names, if I write rubbish about your family, will you like it? The written word has a lot of power. It can spoil your relationships with your colleagues, it can upset families, it can put them in many embarrassing situations. Just because somebody wants to sell his magazine, does it mean I should give them the liberty to make use of me?

But the press is your only link with your fans. By banning the press aren’t you effectively closing all channels of communication with people who love you, want you?
        I have to admit that because of my attitude to the press my fans don’t get to see good photographs of mine. They always read rubbish about me. But I’m lucky I have such diehard fans. By Allah miyan’s grace, they like the way I look and irrespective of what journalists write about me, they still stand by me. They still see my films. The good films in the theatres, the bad films at home. I haven’t lost my fans because of my stand.

Most of the films you are doing today are love stories. Films like Pyar Kiya To Darna Kya, Jab Pyar Kisi Se Hota Hai, Janam Samjha Karo and Hum Dil De Chuke Sanam. Are you only in romantic leads?
        No, I have done some very different films too. Films like Veergati, Auzaar and Judwaa. And I am doing very different roles in some forthcoming films too, films like Bandhan and Dus.

Most of your contemporaries are working in at least one off-beat film every year. What about you?
        By off-beat do you mean you mean the arty type? No, I’m not doing such films. I don’t believe in looking dirty and resorting to any kind of yedapandi (foolishness). If you want to propogate a message the theatre has to be full. And if you want to earn money you need a full house again. If you make a film with the idea of promoting social awareness and the hall is empty, what is the use? Today all good films are called art films and all successful films are commercial films. But if you go by this rationale how would you describe a film like Ardh Satya? Would you say it was an art film? I’d say it was an out-and-out commercial film.

From an actor you’re now turning into a businessman with your chain of restaurants, India Talkies. When will the first one open?
        Within six months. The first restaurant will open in Mumbai. We have already finalised the location but I would not like to disclose it at the moment. Apart from me, Sanju (Sanjay Dutt), Govinda, Karisma and Mahima are also involved with this project which will be on the lines of Planet Hollywood. Delicious Indian food will be served, the kind you won’t find anywhere else. All the dishes will be named after the films we have worked in. Our costumes from popular films will be on display. We will be making personal appearances at these joints. Branches will be opened all over the world. We have already received franchise offers from New York, London, Hong Kong and Australia. But we want to start with Mumbai.

Suppose any of the partners hit a low patch, won’t that affect business?
        The food business is one business with which you can never go wrong. The food will be heavenly and whichever restaurant serves the best food people will make a beeline for it. We are concentrating more on the menu and ambience.

It is said that actors generally make bad businessmen. Their decisions are often influenced by the heart and not the head...
        There are very few actors in this industry who are educated, well-read and intelligent. Earlier, you only had to be good looking and confident to be considered fit to be a hero. But that’s not the case anymore. Most of us are pretty intelligent now. And with the prices having escalated, we need to have a head for business. Yeah, maybe when we venture into a field we’re completely unfamiliar with we may flounder for a while. And anticipating such problems we have tied up with people who have the know-how as far as Indian Talkies is concerned. And that’s one smart move, right?

Apart from India Talkies, you have also entered into film production, right?
        Yes, Pyar Kiya To Darna Kya is a home production. It is a love story, a romantic comedy. A film about relationships. It doesn’t have any dull moments. From the first frame to the last frame, it is good fun. I am sure people willl want to see it again and again.

Your younger brother Sohail who has directed it didn’t make a very good beginning with Auzaar...
        Auzaar was an action film. Pyar Kiya To Darna Kya is a love story. And that will make a big difference. As far as I’m concerned, Sohail did a good job with Auzaar too. I feel that if the film had come along with films like Mohra it would have been a blockbuster. It was a fast-paced, entertaining film with slickly executed scenes. It had everything you expect from a normal action film. And Pyar Kiya... is a much better film than Auzaar.

This was the first time you worked with your other brother, Arbaaz. What was the experience like?
        Arbaaz is wonderful in the film. His character is really very funny. All through the film I keep buttering him up because he is the brother of the girl I love. He is one guy who will get a lot of respect after this film. After Pyar Kiya... he’ll be miles ahead of the competition. He is a very hard-working boy with a very American-Indian look. A hard face but very vulnerable features. He is one of a kind.

How was it working with Kajol?
        It was okay. I don’t interact much with my heroines. If I speak to them people think I am flirting with them. And if I don’t speak to them it is said that I am arrogant. So I think it best to keep my distance from my heroines and do my own thing. I am so busy with my friends and staff that I don’t have time for anything else. Anyway, if you get emotionally involved, you make the mistake of falling in love with a pretty girl. So now I just give my shots and go back home to my girlfriend (Somy Ali). We have a nice relationship going. And I’d like to stick to that.

Why have Jatin-Lalit been credited with music of Pyar Kiya... when you have used other composers like Kamaal Khan, the Sabri Brothers and Himesh Reshamiya? Doesn’t it upset Jatin-Lalit?
        Yes, they were upset. But what could we do? We wanted the music of Pyar Kiya... to be very strong. After all it was our home production. A lot was at stake. I’m glad we experimented with the other composers. The film’s music has become very popular and I’m happy.

You are promoting Kamaal Khan in a very big way. Why?
        He is my friend. He’s like my brother. My parents treat him like their son. Whenever he’s in Mumbai he stays with us. I have known him for the last ten years. But till four-five years ago, I did not know that he could sing too. When I heard his songs I was very impressed. I had given the song which he has sung for our film, Ahha janejana... to the producers of Janam Samjha Karo. I told them that it would be a surefire hit. But they refused to incorporate it into the movie. So then I offered it to Tips but they refused it too. When we started planning our home production my first thought was that now I could use this song. The song has become a rage. And has proved that I was right all along.

Why did you opt out of Raju Raja Ram?
        I have not left the film though I have been hearing rumours that I’m no longer part of the project. Some time ago, I spoke to Jackie over the phone. There are some date problems. The dates for Raju Raja Ram were clashing with the dates I’d given to Sooraj for an outdoor schedule. If there are some changes in the Rajshri’ schedule then I will definitely adjust my dates for Raju Raja Ram. But if they are looking for a replacement for me, it is fine with me. If they find someone else I’ll opt out. And if they don’t, then I will do the film. With Jackie and David it is ghar ki baat. Even if they come to me at the last moment and tell me to do the film, I will do it. As far as I’m concerned, I am still doing the film. It is an amazing film. And I have a very good role.

But you’re not doing Josh, are you?
        No.

Why did you drop out of that project?
        There was a problem of four days in January. I asked them to make an adjustment but the producers were adamant. But because of those four days their film has now been delayed by a year and a half. If I’d been in the film, I would have been completed the film by now. I definitely wanted to work with Mansoor Khan. Mansoor’s films are my kind of films. But when the producers refused to budge, I thought ’forget it’. I could work with Mansoor some other time. Now I don’t want to even talk about them. They don’t mean much to me.

What is happening with Mukul Anand’s Dus?
        The major work is over. Dus is a very different film, with lots of action and touches of light comedy. It is mounted on a very lavish scale and if you replaced Sanju and me with some Hollywood stars, you’d think that it is a foreign production. Mukul Anand completed a major portion of the film before his sudden demise. Now Ramesh Sippy has taken up the project as director and I am looking forward to working with him. Shooting should commence by the end of the month.

You have been doing a lot of guest appearances. We saw you in Deewana Mastana and now we hear that you’ll be making a special appearance in Mohan Baggad’s Sir Utha Ke Jiyo, KC Bokadia’s next with Shah Rukh and Madhuri and Karan Johar’s Kuch Kuch Hota Hai.
        I do these roles for masti! Recently, I worked in six-seven episodes of my old buddy Nazam Walker’s (Johny Walker’s son) TV serial Lage Raho. When he told me that he was making a TV serial I told him I would be working in it. I made an appearance in one of Anaida’s videos too, which was produced by my friends Bittu, Samir and Kumar Gaurav. I had also worked in one of the songs in Sheeba’s album. It’s fun.

We hear that you charged Karan Johar an astronomical amount for that special appearance in Kuch Kuch Hota Hai...
        Yes, I am charging him but not an astronomical fee. It is a guest appearance but an important role. The same is the case with KC Bokadia’s film.

You are doing a lot of stage shows abroad...
        Yes, I do that to establish a relationship with my fans abroad. Such shows give me a high because the response is immediate. And it’s all white money and non-taxable.

Are you against awards?
        No, I am not against awards but I don’t think winning an award is a big deal. For me, my biggest award is if my film does well. All the actors who are winning awards today have already worked with me. But tell me, were they appreciated when they were pitted against me? Today if somebody tries to give me an award, I will refuse it.

Then why did you walk away with Shah Rukh’s award at a recently held award function?
        That was a pre-planned comic routine. I had told him that if he won the Best Actor award he should call me on stage. It was just to give the event a lighter touch. As soon as I stepped off the stage I handed the trophy to Shah Rukh's wife.

Why have you suddenly started not just attending award functions but also performing special items at such shows?
        I went on stage at Filmfare awards night along with Karisma, Govinda and Mahima because they had agreed to publicise our restaurant, India Talkie. Sanju was not in town, so I had to do it. I charged both Filmfare and Zee for my performance on stage.

Why do you walk around with your shirt off these days?
        Is it to display your physique?
        Walking around bare-chested is not new for me. Even in my house I never wear a shirt. You will always find me in just shorts. If I am driving or walking down the road and if I feel hot, I just take off my shirt and carry on. Tomorrow, even if I become fat and stout, sporting a paunch, I will walk around without a shirt. I don’t care what people say.

How does it feel to be one of the world’s ten most handsome men?
        I read that news item too and took the compliment in my stride. I don’t know the people who gave me this title. In fact, I don’t really believe it. In Bandra where I stay, there are thousands of boys who are better-looking than me. When I look at them I wish I looked like them. I am lucky I happen to be the son of Salim Khan and that I am in this industry. If I hadn’t been born in my father’s house God knows what I would be doing today! I have not done anything to earn this title because I was born like this. It is God’s grace. So why should I take the credit for something for which I have not even had to move my little finger? I value the things which I have earned, however insignificant they may appear to others.

So when is one of the most handsome boys in the world going to tie the knot with his beautiful girlfriend?
        Soon... very soon!

http://www.screenindia.com/mar27/cover1.htm

Kommentar

Elka

The Rediff Interview / Salman Khan

Kyon ki he's Salman Khan
          October 31, 2005

On Sunday, October 30, Salman Khan met the media to promote his new film, Kyon Ki . The film is directed by Priyadarshan and also stars Kareena Kapoor and Rimii Sen. Jewellery maker D'damas is also associated with the film to promote its brand.

While Kareena did not attend, Salman was evidently not in a good mood. His answers to the media seemed quite strange. One could not help but wonder whether the event was organised to promote the film or to insult the media.

Syed Firdaus Ashraf takes on Salman the way he saw the star.

What is your role in Kyon Ki?
          Salman: Same role. I play the same kind of roles all the time.

Our Take: Salman has become overconfident that his films will do well despite what the press writes about him.

Tell us about Priyadarshan's other film, which is releasing on the same day as Kyon Ki?
          Salman: Which film is that?

Our Take: Salman feels Priyan's other film Garam Masala may do better than Kyon Ki. After all, that's a comedy, while Kyon Ki is a serious film. Besides, Salman's fans prefer him in comedy roles.

How long you plan to do romantic films?
          Salman: Till the time they run. We will see later.

Our Take: Salman turns 40 this December, and he's balding and gaining weight. He may not be able to carry on as the romantic 'young' man for long.

Kyon Ki is a love story like Tere Naam. What is the difference between the two?
          Salman: Tere Naam was directed by Satish Kaushik and Kyon Ki by Priyadarshan.

Our Take: Thanks for enlightning us on that crucial detail!

Priyadarshan says your acting is one of the best performances of your career.
          Salman: That is shocking news to me.

Our Take: We're shocked too.

Why should one see Kyon Ki?
          Salman: The film has no vulgarity, no exposure and it is a decent film.

Our Take: Finally, an answer that makes sense.

What are you doing this Diwali?
          Salman: I am going to my house in Panvel. I would like to advice everyone to keep a distance from the bottle when you light a rocket. Also, see that the rocket does not enter anyone's house. Don't burst big bombs like the rassi bomb. Burst the sutli bomb instead. And don't roam barefoot, as you may get burnt. Wear slippers.

Our Take: The only good answer!

How do you feel about the fact that D'damas is associating with Kyon Ki?
          Salman: Thank God it was not Nirma soaps.

Our Take: Good bye, Mr Khan.

http://us.rediff.com/movies/2005/oct/31khan.htm
          Elka

Kommentar

Elka

Ich habe ein Interview übersetzt (von... zwischen TN und Lucky):

SALLU: Ich BIN POPULÄRER ALS NEUE GESICHTER

Salman Khan war vielleicht der einzige Star, der seine Karriere in Bollywood mit fünf aufeinanderfolgenden Hits schlagartig anfing. Während Shah Rukh Khan sich in Richtung des Starruhmes bewog, verblassten andere Schauspieler in seinem Schatten. Jedoch war Salman Khan eine Ausnahme und glänzte immer noch in Bollywood. Hrithik Roshan stiel Shah Rukhs Titel mit seinem Hit von 2000 „ Kaho Pyaar Na Hai“, doch Salmans Position in der Industrie wurde beibehalten.

Außerdem war Salman immer populär bei weiblichen Zuschauern. In seinem Privatleben lockte er ebenso die schönsten Frauen Bollywoods an, darunter Sangeeta Bijlani, Somy Ali, Aishwarya Rai und Katrina Kaif. Während Shah Rukh und Hrithik die Nummer-Eins-Position teilten, behielt Salman seinen Nummer-Zwei-Status. Die anderen wie Ajay Devgan, Sanjay Dutt und Akshay Kumar blieben weit hinten. Eine weitere bemerkenswerte Eigenschaft Salmans Karriere ist, dass er jedes Jahr einen Superhit hatte. So verschwand er nie aus dem Blickfeld der Kinobesucher.

Seine „ Baghban „, „ Tere Naam“ und dann „ Tum Mujhse Shaadi Karogi „ waren Superhits. Sowie sein Sozialfilm „ Phir Milenge „. Seine inländische Produktion wie „ Lucky „ und Sanjay Leela Bhansalis „ Baajirao Mastani „, „ Chori Mera Kaam „, Boney Kapoors „ No Entry „, B.R.Chopra's „ Babul „, „ Deewane Hue Paagal „ und „ Shaadi Karke Phans Gaya Yaar „ gehören zu seinen sehr wichtigen anlaufenden Filmen.

Man sagt, dass Salman mittlerweile mit Katrina Kaif sehr dick befreundet ist und ...( ElKa: weiter steht, dass er ihren Vertrag als Partnerin in „Lucky“ selber unterschrieben hat. Stimmt doch nicht, oder? ) Außerdem hilft er Katrina, mehr Angebote von anderen Direktoren zu erhalten.

Exzerpte eines Interviews mit ihm:

Ist es nicht so, dass Sie die meisten schönen Frauen Bollywoods angezogen haben, wie Sangeeta Bijlani, Somy Ali und Aishwarya Rai in der Vergangenheit, und kürzlich Katrina Kaif?
            Ich möchte nicht über die Frauen sprechen, die in mein Leben in der Vergangenheit kamen. Meine Beziehungen mit Katrina Kaif unterscheiden sich ziemlich davon, was die Medien darüber schreiben. Ja, Katrina ist sehr schön und talentiert und ebenfalls mein Co-Star in einigen Filmen. Außer diesem habe ich kein anderes Verhältnis zu ihr.

Wieso haben Sie dann Katrinas Vertrag in „Lucky“ unterschrieben und haben ihr andere Angebote besorgt, obwohl sie in „Dhoom „ miserabel durchgefallen war?
            Ja, Katrina hat sich in „ Dhoom „ als erfolglos erwiesen. Aber dafür gibt es einen anderen Grund. Sie wurde in dem Film nicht richtig dargestellt. Ihr Talent ist nicht verwendet worden. Sie ist so schön, dass das Publikum überrascht sein würde, sie zu sehen. Man braucht sie auf dem Schirm richtig darzustellen. Außerdem hat David Dhawan ihren Vertrag unterzeichnet, weil sie in die Rolle sehr gut passt. Und Feroz Nadiadwala hat sie als meine Partnerin in „ Deewane Hue Paagal „ selbst engagiert. Ich habe keine Rolle in ihren anderen Filmen.

Bedauern Sie es, Aish verloren zu haben?
            Bitte verderben Sie meine Stimmung nicht, indem Sie Fragen über Aish stellen. Fragen Sie lieber was anderes.

Hatten Sie Auseinandersetzungen mit Shah Rukh, weil alle seinem Duett mit Aish applaudierten?
            Das stimmt nicht. Es ist Shah Rukhs Wahl, mit Aish zu arbeiten oder nicht. Möglicherweise hatte Shah Rukh irgendein anderes Problem im Duett mit Aish. Das Aish-Shah Rukh-Paar ging außerdem in „ Devdas“, wie es bei mir im Paar mit Aish in „ Hum Dil De Chuke Sanam „ funktioniert hatte.

Wie kam es, dass Sie den Vertrag für Revathys dokumentarisches „ Phir Milenge „ unterzeichnet haben?
            Das stimmt nicht. „ Phir Milenge „ war ein hundertprozentig kommerzieller Film. Jedoch stimmt es, dass dieser Film eine Aussage gegen eine tödliche Krankheit wie AIDS macht. Ich bin in der Tat sehr glücklich, Charakter eines AIDS-Patienten zu spielen.

Wie kommentieren Sie Ihre Art, das Hemd auf dem Schirm auszuziehen?
            Genau wie in meinem realen Leben. Ich finde sehr unbequem, ein Hemd zu tragen. Tatsächlich betrachte ich mich heute noch als Kind. Wie sonst würde ich zu einem 5-Sternen-Hotel gehen, ohne ein Hemd zu tragen?

Glauben Sie nicht, dass die kindische Liebe nicht in einer Industrie funktioniert, in der neue Gesichter dominieren?
            Sogar jetzt schaffe ich romantische Rollen und kann Charakter eines Studenten spielen. Menschen akzeptieren mich in solchen Rollen. Ich glaube, ich spiele solche Rollen besser als neue Gesichter.

Was ist das Geheimnis Ihres Erfolges?
            Sogar ich kenne das Geheimnis meines Erfolges nicht. Ich mag gute Taten in meinen früheren Leben vollbracht haben, die mir Dividenden in diesem Leben bringen.

Das Original auf Englisch ist hier:
            http://ww.smashits.com/index.cfm?Pag...rticle&ID=4232
            Franky

Aish088

So, und nun ein Interview von Salman.

Überraschung, Überraschung! Macho Man Salman Khan sagt, dass er immer schon Regisseur sein wollte und hat nur angefangen zu schauspielern, weil ihn keiner als Regisseur haben wollte.

Da ist noch mehr. Der Bollywoodschauspieler sagt, dass er romantische Filme und Komödien mag, er macht sich nichts aus seinen Action Filmen. Auf die Frage, wer sein liebster Filmpartner war, antwortete er: „Ich mag es zu arbeiten, egal mit wem.“

Was inspirierte Sie; Schauspieler zu werden?
            Eigentlich weiß ich das gar nicht so genau, da ich eigentlich nie Schauspieler werden wollte. Ich wollte Regisseur werden. Als ich versuchte, mit meinem Script zu den Menschen zu gehen, sagten diese nur, warum ich Regisseur werden wolle, ich sollte lieber Schauspieler werden. Ich bekam keine Arbeit als Regisseur als ich noch ein „Unbekannter“ war, meine Arbeit nicht wirklich ernst nahm und alle Regisseure zu dieser Zeit zwischen 50 und 60 Jahren alt waren und dazu noch sehr reif aussahen. Und keiner hätte mich mit so viel Geld unterstützt. Seit dem ich arbeiten musste, war ich Model. Ich habe alles mögliche angenommen, bis ich irgendwann meinen ersten Film unterzeichnete.“

Welche Arten von Filmen mögen Sie?
            Ich mag Komödien und romantische Filme.

Was ist mit Actionfilmen?
            In Actionfilmen mag ich Jackie Chan, Bruce Lee und Amitabh Bachchan

Wie ist es, mit Shilpa Shetty zu arbeiten?
            Ich habe über 6 oder 7 Filme mit Shilpa gedreht und wir sind die besten Freunde. Es gibt keine Probleme. Keine „Schlägerein“, so ist es, wenn Freunde miteinander arbeiten. Es ist wirklich großartig, mit ihr zu arbeiten. Als Schauspielerin ist sie wirklich unwahrscheinlich gut, sie tanzt wirklich hervorragend, auf der Leinwand ist sie einfach Phänomenal.

Welcher ist dein liebster Co-Star?
            Ich mag es mit jedem zu arbeiten , mit dem ich arbeite. Wenn ich jemanden nicht mag, kann es sein, dass ich auch nicht mit ihr arbeiten mag. Aber wenn ich mit jemandem abreite, dann mag ich diese Person auch.

Welchen Schauspieler magst du am liebsten?
            Ich mag es, mit Sanjay Dutt zu arbeiten. Ich habe einen Film mit Sunny gedreht und es unheimlich aufregend mit ihm zu arbeiten. Viele sagen, es ist anders mit Anil Kapoor zu arbeiten. Aber ich denke, er ist der Coolste. Dann noch Jackie Shroff. Ich habe zwei Filme mit ihm gemacht und er ist urkomisch. Im Moment drehe ich einen Film mit Mithun Chakravarty. Ich arbeitete mit meinem Held Dharmendra in „Pyar Kiya to Darna Kya“. Mit Amitabh Bachchan in „Baghban“ zu arbeiten war auch sehr lustig.

Was macht für Sie eine Rolle aus, ist es das Script oder etwas anderes?
            Seit mein Vater ein Script Schreiber ist, ist das Script viel wichtiger für mich geworden. Selbst wenn meine Rolle nicht so aufregend ist, mir gefällt jedoch das Script, dann mache ich es.

Bist du ein Fitness Freak? Ich glaube, das Sie viel Fahrrad fahren. Ist das wahr?
            Ja, ich fahre sehr viel Fahrrad. Ich fahre überall. Ich bin kein wirklicher Fitness Freak. Es ist nur, dass wenn sie 70 oder 80 Jahre alt sind, dann sollte man noch im Stande sein, spazieren zu gehen, Rad zu fahren und ein kleines Stückchen zu laufen. Sie sollten sich nicht aufs Bett legen und dafür sorgen, dass sich Kinder und Freunde sich um sie kümmern. Der Tag, an dem ich aufhöre, spazieren zu gehen, ist der Tag, an dem ich sterbe.

Ist „Garv“ der erste Film, in dem Sie einen Polizisten spielen?
            Nein, ich spielte schon einen Polizisten in „Pathar Ke Phool“, welchem mein Vater für mich schrieb. Aber das war noch sehr früh für mich. Das ist die richtige Zeit, in der eine Uniform unheimlich gut an mir aussieht. Ist das Outfit richtig, so haben Sie den halben Kampf schon gewonnen. Können Sie sich in den Charakter hineinversetzten, so ist der Kampf gewonnen.

Können Sie uns ein wenig über Ihren Charakter Arjun Ranawat in dem Film „Garv“ erzählen?
            Er ist ein Junge, der böse, weich, cool, hart, barmherzig, unbarmherzig, richtig, ehrlich und sehr liebevoll ist. Das ist Arjun Ranawat.

Ist er romantisch?
            Er ist ein Mann, der in fast allem unheimliches Selbstvertrauen hat. Doch so bald es um die Liebe geht, ist er schüchtern. Er liebt ein Mädchen, kann es ihr aber nicht sagen. Er wird sich zurücklehnen und sie anschauen, ihr zulächeln, seine Meinung sagen und gehen.

Ist das ein Actionfilm?
            Ja, es ist ein Actionfilm. Es gibt Filme, in denen es nur Action gibt. Aber in diesem Film haben wir bedeutungsvolle Action.
            Kiran

Transcript der Rockstars Pressekonferenz in New Jersey am 28.04.2006:
            http://missusk.livejournal.com/811.html
            Sehr lang, aber echt tolle Antworten dabei. Was erwarten eigentlich manche Reporter was sie für eine Antwort bekommen?!
            Elka

Ein Interview von 2002

SALMAN KHAN
            "You can get married to a person for a 100 reasons but you fall in love for only one reason"
            http://www.screenindia.com/20020927/fint.html

Kommentar

http://timesofindia.indiatimes.com/I...ow/2223922.cms

'I've got a strong evil side'
              ..............................running BANDIT QUEEN.......................................
              .............................Running is cheaper than therapie............................
              ................................In Erinnerung an Pfeili........................................
              **You must allow me to tell you how ardently I admired and loved you.**

Kommentar

Ein neues Interview von Salman vom Wochenende.

'Sie können die mörderischsten Geschichten über mich schreiben' - Salman Khan

Er geht mitten im Dreh für einen Haarschnitt, kommt in eine neue Kontroverse bevor aus einer anderen draußen ist und predigt sogar über die Ethik der Medien. Das ist Salman Khan, ehrlich auf eine freche Art und Weise.

Stimmt es dass die Tochter von Hollywoods Schwergewicht Van Damme, Bianca, neben dir in 'Veer' spielt?Klar, ich habe Van Damme bei den IIFA Awards in Dubai vor einigen Jahren getroffen und wir haben uns gut verstanden. Es stimmt auch dass ich seine Frau und seine Tochter getroffen habe als sie kürzlich nach Indien auf Urlaub waren aber da war keine Rede von einem Film. Aber Bianca ist ein hübsches Mädchen.

Stimmt es dass du versuchst zuzunehmen?
                Ja, ich versuche in etwa das Doppelte was ich jetzt bin an Gewicht zuzulegen. Ich mache regelmässig workouts und esse richtig. Ich mache es für meine Rolle in 'Veer'. Mit 'Veer' möchte ich die Jungs von den Männern trennen. Ich möchte dass die Jungs wie hübsche Mädchen aussehen. Da ich schon länger viel an meinem Körperbau arbeite wird es nicht so schwer werden. Andere Schauspieler brauchen drei bis vier Jahre um einen six-pack zu bekommen, ich brauche fünf Tage.

Was ist so besonders an 'Veer'?
                Die Tatsache dass ich die Geschichte geschrieben habe. Seit über 20 Jahren trage ich diese Idee mit mir herum. Als ich angefangen habe wollte ich Regisseur werden. Es gab so viele Geschichten die ich erzählen wollte, 'Veer' war eine von ihnen. Es ist die Geschichte eines Kriegerstammes im 19. Jahrhundert und offensichtlich spiele ich einen Krieger. Es ist eine schöne Geschichte von Vater und Sohn die das Wort ehren. Anil Sharma führt Regie.

Manche sagen du nimmst die Kriegerrolle zu ernst, was ist an den kürzlichen Neuigkeiten dran dass du angeblich Katrina Kaif geschlagen hast?
                Ich habe niemanden geschlagen. Diese Barista-Leute ( der Ort an dem der angebliche Schlag stattgefunden haben soll) können das nicht gesagt haben weil es nicht passiert ist. Aber sie ( die Medien) haben die Geschichte geschrieben. Ich möchte wissen auf was für einer Grundlage sie sicher sind dass so etwas passiert ist. Was ich wirklich wissen möchte, wenn ich so ein Schrecken bin der immer Leute schlägt, warum haben die Leute keine Angst vor mir? Warum schreiben sie immer wieder so ein Zeug über mich? Sie sollten bei mir nachfragen.

Vielleicht weil du den Ruf hast unzugänglich zu der Presse zu sein?
                Ich reagiere nicht auf Gerüchte und unbegründete Geschichten. Wenn du mich nach einer dummen Sache frägst die nicht passiert ist, dann mache ich entweder Witze oder lache darüber.Was kann ich zu so etwas absurdem sonst sagen? Ich habe keine Zeit mich darauf einzulassen.Ich bin Salman Khan und muss arbeiten um zu leben. Ich habe nicht die Zeit und Energie jede Zeitung und jeden Fernsehsender anzurufen um jedes bisschen das über mich geschrieben oder gesagt wurde zu dementieren oder zu bestätigen. Aber ich denke ich muss jetzt etwas tun. Ich plane etwas.

Was planst du?
                Ich werde die Redakteure bitten mir die Personen zu benennen die zu mir kommen und mit mir reden. Es sollte eine bestimmte Person geben mit der ich verhandle. Vom 'The Indian Express' könntest du es sein. Auf diese Weise müsste ich nicht mit kleinen Kindern verhandeln die nicht wissen was sie reden, die einfach eine Kamera haben und einen Stift um damit zu schreiben was sie wollen. Von jetzt an werde ich darauf bestehen dass jeder der mich interviewt einen Journalisten-Lehrgang gemacht hat. Nebenbei, hast du einen Lehrgang gemacht?

Glücklicherweise habe ich das. Ich hoffe du schlägst mich nicht?
                (Lacht) Du kannst dich sicher fühlen.

Nun, wann hast du das letzte Mal jemanden geschlagen?
                (Denkt schwer nach)Ich kann mich nicht erinnern. Zur Zeit reagiere ich auf keine Art von Provokation. Aber ich muss gestehen dass Govinda kürzlich etwas getan hat was mich sehr stolz auf ihn macht.

Teil 2 folgt demnächst.

http://www.indiafm.com/features/2008...628/index.html

Ich frage mich in welcher Stimmung Salman war als er dieses Interview gegeben hat.

Kommentar

2. Teil des Interviews

Nimmst du Bezug auf den Vorfall als Govinda einen Kerl geschlagen hat?
                  Yeah, Dieser Kerl muss ihn wirklich belästigt haben und ich bin glücklich dass er ihn verprügelt hat.

Als eine Berühmtheit, bist du dir deiner Verantwortlichkeit die du hast bewusst?
                  Soll das heissen dass nur weil wir berühmt sind sollen wir alles hinnehmen und jeder kann davonkommen wenn er uns ärgert? Die meiste Zeit über können wir das, aber wenn sie die Grenze zehnfach überschreiten dann reagieren wir.

Respektierst du die Medien?
                  Einen kleinen Bereich. Ich habe keine Probleme damit wenn Leute etwas über meine Arbeit oder meine Persönlichkeit sagen, aber schreib kein falsches Zeug.

Möchtest du dass die Medien nur überschwänglich über dich schreiben?
                  Keinesfalls. Nimm beispielsweise dieses Madame Tussauds Ding das passierte. Jeder ging in einem fort was das für eine Leistung ist.

Ich denke es ist eine Leistung von meinen Fans. Ich gebe keine selbstbeweihräuchernden Interviews obwohl ich andauernd gefragt werde. Ich glaube dass ich sagte was auch immer ich zu sagen hatte am selben Tag, wenn es überall in den Sendern gezeigt wird. Ho gaya na...aage badhao na life ko. Sogar wenn ich meine Filme promote mache ich das für meine Produzenten. Ich glaube es braucht keinen Sender zwischen einem Schauspieler und seinem Publikum. Du kannst die mörderischsten Geschichten über mich schreiben, aber meine Fans glauben an mich, egal was jemand schreibt sie werden kommen und meine Filme anschauen. Das ist das was zählt.

Bist du stolz auf deine Arbeit?
                  Maximum.

Aber warum arbeitest du dann nicht mit 'denkenden' Filmemachern, wie Vishal Bharadwaj oder einem Rajkumar Hirani?
                  Sie kommen nicht auf mich zu, deswegen. Sie kennen mich alle, sie reden mit mir aber sie bieten mir keine Arbeit an. Ich bin glücklich in meinem eigenen Bereich. Ich arbeite mit Subash Ghai, Anil Sharma und David Dhawan.

Wirst du jemals auf einen Regisseur wegen Arbeit zugehen?
                  Nein. Warum sollte ich. Vielleicht um zu sehen was ein anderer Regisseur aus dir herausholen kann? Ich weiss was ich aus mir selbst machen kann. Ich fühle dass jemand anderer mir nur etwas von meiner Persönlichkeit wegnehmen würde. Es ist nicht so, dass ich grenzenlos eingebildet bin aber da gibt es keine Grenze für mich.

Nenne einige deiner Filme mit denen du zufrieden bist.
                  Maine Pyar Kiya, Andaz Apna Apna, Karan Arjun, Hum Aapke Hain Kaun und Hum Dil De Chuke Sanam.
                  Filme wie Love, Veergati und Suryavanashi waren auch gut, aber sie wurden zu früh gemacht und ich war zu jung.

Hat dich Ashutosh Gowariker nicht wegen Jodhaa Akbar angesprochen?Yeah, er kam zu mir und hat lange mit mir geredet.

Ist es schwierig mit dir als Schauspieler zu arbeiten?
                  Nein, ich bin kein schwieriger Schauspieler denn ich spiele nicht sondern reagiere. Wenn mich die Leute verstehen dann bin ich der einfachste Kerl den es gibt.

Wie erklärst du dann die ganzen Horrorgeschichten über einen Haarschnitt mitten im Dreh?
                  Yeah, ich habe das gemacht. Wenn ich meine einen Haarschnitt zu brauchen dann wird das erledigt. Was ist daran schlimm?

Wer ist dein grösste Kritiker?
                  Mein Vater Salim Khan. Es wäre schön ihn sagen zu hören dass er stolz auf mich ist. Er hat es nie gesagt. Aber wenn er es sagt, dann ist es vorbei.

Welche Schauspieler magst du auf dem Bildschirm?
                  Ich denke Govinda und Aamir sind fantastisch. Ich mag Shah Rukhs Intensität in Romantik, Sanjus Persönlichkeit auf dem Bildschirm, Sunnys Wut auf dem Bildschirm und Anils Hingabe und Aufrichtigkeit. Ich bewundere Anil weil er immer noch da ist während seine Altersgenossen gegangen sind. Meiner Meinung nach liegt die wahre Qualität eines Helden darin, dass seine Fans nicht das Interesse an ihm verlieren, auch wenn er älter wird.

Wie soll man sich an dich erinnern, in sagen wir mal 50 Jahren?
                  In 50 Jahren? Ich bin dann ans Ende meiner Karriere als Hauptdarsteller gekommen ( Sinngemäss übersetzt wegen eines für mich schwer übersetzbaren Sportbegriffs.) Nach allem habe ich jetzt erst angefangen.

übersetzt von Mari

Kommentar

Zitat von German05 Beitrag anzeigen
                    Wie soll man sich an dich erinnern, in sagen wir mal 50 Jahren?
                    In 50 Jahren? Ich bin dann ans Ende meiner Karriere als Hauptdarsteller gekommen ( Sinngemäss übersetzt wegen eines für mich schwer übersetzbaren Sportbegriffs.) Nach allem habe ich jetzt erst angefangen.
                    Ich hab die Stelle so aufgefasst:

"In 50 Jahren? Dann spiele ich meine zweite Halbzeit als Hauptdarsteller. Schließlich habe ich gerade erst angefangen."

Im Sinne von: Ich werde auch dann noch immer ein Hauptdarsteller sein, auch im Seniorenalter (wofür "second innings" ja auch stehen kann; siehe LRM ).
                    Kashmir-Saga: Vikram und Raja verlassen das Molo und gehen in die Welt.

May the malt be with you. Jadoo Ki Jhappi. Gandhigiri Zindabad. Don't worry, be Barfi. Wrong Number. I Am.

Kommentar

Zitat von Diwali Beitrag anzeigen
                      Ich hab die Stelle so aufgefasst:

"In 50 Jahren? Dann spiele ich meine zweite Halbzeit als Hauptdarsteller. Schließlich habe ich gerade erst angefangen."

Im Sinne von: Ich werde auch dann noch immer ein Hauptdarsteller sein, auch im Seniorenalter (wofür "second innings" ja auch stehen kann; siehe LRM ).
                      Danke Diwali , wieder was dazu gelernt
                      btw, was ist LRM?

Kommentar

LRM = Lage Raho Munnabhai. (Hier in der Salman-Rubrik leider völlig OT. )
                        Kashmir-Saga: Vikram und Raja verlassen das Molo und gehen in die Welt.

May the malt be with you. Jadoo Ki Jhappi. Gandhigiri Zindabad. Don't worry, be Barfi. Wrong Number. I Am.

Kommentar

Nimmst du Bezug auf den Vorfall als Govinda einen Kerl geschlagen hat?

Da bin ich mit Salman nicht einverstanden. Meine Meinung nach diese Wörter (ich bin glücklich dass er ihn verprügelt hat). Ich denke, dass die Gewalt nichts bringt . Ich wünschte mir, dass er eine Person hätte die mit ihm darüber reden könnte .
                          Zuletzt geändert von MariGold; 07.03.2008, 12:08. Grund: Schreibfehler gefunden. (zu schnell geschrieben)
                          ❤️ "Please read your holy books in the language you understand and read the others religion too, so that you know that they say the same things." - Salman Khan ❤️

❤️ "When you put good will out there it's amazing what can be accomplished." - AngelWalker ❤️
                          In loving memory of Paul Walker ❤️ (1973-2013)

Kommentar

@Marta
                            ich stelle mir gerade Salman beim Psychologen vor
                            Man sollte Salman lieber nicht provozieren, denn ich glaube auch, wenn es ihm zviel wird, klärt er es auf seine Weise
                            -allgegenwärtige allwissende Miesmacherin-
                            -IQ unter der Grasnarbe
                            -Team Naina2007 :)
                            Sollte mal ein Posting von mir erscheinen wo nicht dabei steht "meiner Meinung nach"...dann denkts euch dazu...das schont unheimlich die Nerven!

Kommentar

Ich denke das Salman ein gemütlicher und ruhiger Typ ist. Allerdings, wenn jemand zu Weit gegangen ist, so kann er sicherlich auch eine andere Seite zeigen. Einerseits finde ich sowas gut, aber wer so sehr in der Öffentlichkeit steht, sollte wirklich überlegen was er sagt und tut.
                              -Lagaan is the Best of the Best

-Wir müssen einfach Vertrauen haben, dass der Meister weiß was er tut. Immer.

Kommentar

Lädt...
                              X