Ankündigung

Einklappen

Zuerst lesen: Infos zu dieser Rubrik

In dieser Rubrik geht es um die regionalen Filmindustrien Indiens, nicht um Bollywood, das hat seine eigenen Rubrik(en).

Indien beheimatet neben dem in Mumbai produzierten Hindi-Mainstreamkino "Bollywood" noch eine Reihe von weiteren Filmschmieden, die über den Subkontinent verteilt sind. Dort wird meist in der jeweils gängigen Sprache produziert.

* Bengalen
* Punjab
* Telugu (Tollywood)
* Tamil (Kollywood)
* Malayalam
* Kannada
* Marathi (regionale Sprache in Maharashtra)
* Assam

Ausserdem kann hier auch über die Filme aus den Nachbarländern Indiens gepostet werden. z.B.
* Pakistan
* Bangladesh (Bengalen)
* Nepal

Zu den grossen asiatischen Kinoindustrien wie z.B. Korea oder Japan kann in der Rubrik Filme aus aller Welt gepostet werden.

Eine Bitte noch:
Bei Eröffnung eines Filmthreads im Bereich "Restliches Regionalkino" bitte als Threadtitel den Filmtitel (Schreibweise: Xxxx, nicht nur Grossbuchstaben), die Sprache aufnehmen.
Bei Personen bitte die Funktion (Schauspieler/in, Regisseur) mit aufnehmen.
Das macht den Überblick erheblich leichter.

Themen wie diesen hier bitte folgendermassen handhaben:
Das Original in den entsprechenden Tread (hier: Okkadu( telugu) in den Telugubereich)

Diese Rubrik wird streng moderiert. Unzutreffende Postings und Threads werden ohne Rücksprache VERSCHOBEN oder GELÖSCHT.
Mehr anzeigen
Weniger anzeigen

Taapsee Pannu (Schauspielerin)

Einklappen
X
  • Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

Taapsee Pannu (Schauspielerin)

- WIKI / twitter / FB

Taapsee Pannu wurde am 01. August 1987 in New Delhi, India geboren.
    Sie hat bereits in Telugu, Tamil, Malayalam und Hindi-Produktionen mitgewirkt.

Taapsee arbeitete als Software -Spezialistin bevor sie ins Model- und Schauspielfach wechselte.
    Während ihrer Model-Karriere war sie in einer Reihe von Werbespots zu sehen was ihr 2008 den Titel "Pantaloons Femina Miss Fresh Face" und "Safi Femina Miss Beautiful Skin" einbrachte.

Nach einem kurzen Gastspiel in der Modebranche machte Taapsee ihr Schauspieldebüt 2010 mit dem Telugu-Film "Jhummandi Naadam"

Filmografie

2010 Jhummandi Naadam (Telugu)
    2011 Aadukalam (Tamil)
    2011 Vastadu Naa Raju (Telugu)
    2011 Mr. Perfect (Telugu)
    2011 Veera (Telugu)
    2011 Vandhaan Vendraan (Tamil)
    2011 Mogudu (Telugu)
    2011 Doubles (Malayalam)
    2012 Daruvu (Telugu)
    2013 Gundello Godari (Telugu)
    2013 Chashme Baddoor (Hindi)
    2013 Shadow (Telugu)
    2013 Sahasam (Telugu)
    2013 Arrambam (Tamil)
    2015 Baby (Hindi)
    2015 Kanchana 2 (Tamil)
    2015 Vai Raja Vai (Tamil)
    2015 Dongaata (Gastauftritt im Song) (Telugu)
    2016 Pink (Hindi)
    2017 Runningshaadi.com (Hindi)
    2017 The Ghazi Attack (Telugu/Hindi/Tamil)
    2017 Naam Shabana (Hindi)
    2017 Judwaa 2 (Hindi)
    2018 Soorma (Hindi)
    2018 Mulk (Hindi)
    2018 Neevevaroo (Telugu)
    2018 Manmarziyan (Hindi)

In Produktion/Upcoming Movies:

2018 Dil Juunglee (Hindi)
    201x Tadka (Hindi) - Post-Production
    201x Game Over (Tamil/Telugu)
    2019 Mission Mangal (Hindi)
    Zuletzt geändert von -BOLLY-; 06.11.2018, 00:57.
    ishqbarse.tumblr.com ♥

Mr.Perfect Beauty - Special
    http://www.youtube.com/watch?v=uEK5fPM8afk

Tapsee spricht über Mr.Perfect, über Prabhas, Kajal und mehr.

Kommentar

Sofern ich das jetzt richtig lese werden Akshay & Taapsee wohl in kürze für einen Werbespot gemeinsam vor der Kamera stehen.

Akshay Kumar and Taapsee Pannu to feature together again
      July 03, 2015 - bollywoodhungama.com

Earlier this year the action thriller Baby made waves at the box office. Now we hear that the pair of Akshay Kumar and Tapsee Pannu from the film is all set to return. However this time they won't be seen together on the big screen but instead will be seen in the next advertisement of a motoring major.

While the dates for the shoot are yet to be decided, we hear that the shooting of the same will commence by the end of this month. As for Taapsee, who was recently signed on by the brand, she will be seen in a couple of adverts alongside Akshay and not just a one of feature.
      Zuletzt geändert von -BOLLY-; 04.07.2015, 09:40.
      25.10.2017 @ Avatar: kleiner Tapetenwechsel sprich für Prabhas übernehmen, auf unbestimmte Zeit Bolly´s Neuzugänge, Soham & Mimi .
      28.03.2018 @ Avatar: so, dann schauen wir mal wie lang
      Vikram mich durchs molo begleiten darf. ^^

Kommentar

Ich höre ständig "Ghazi" hier "Ghazi" da aber in denheweiligen Filmo´s ist zu dem Projekt nach wie vor nichts zu finden. Oder aber ich sehe mal wieder den Wald vor lauter Bäumen nicht.

Taapsee Pannu ‘eating right’ for ‘Ghazi’
        January 31, 2016 - india.com

The actress, playing a refugee in the film, will be seen opposite actor Rana Daggubati, who has reportedly been cast as a naval officer.

Mumbai, Jan 31: Actress Taapsee Pannu says she requires to look like a refugee in her upcoming film “Ghazi” and for that she is eating right to weigh “minimum”.

“I am required to look tortured and stressed and someone who has gone through a lot of physical wear and tear. Hence, I’m making sure I look like a refugee. Just eating right to be sure I weigh my minimum for that one month of shoot,” Taapsee said in a statement. The actress, playing a refugee in the film, will be seen opposite actor Rana Daggubati, who has reportedly been cast as a naval officer.

“Ghazi” is based on the PNS Ghazi submarine that sank mysteriously off the Vizag coast in the Bay of Bengal. Directed by debutant Sankalp, the film will be partially based on his own book “Blue Fish”. The story is about an executive naval officer of the Indian submarine S21 and his team who remain underwater for 18 days.
        25.10.2017 @ Avatar: kleiner Tapetenwechsel sprich für Prabhas übernehmen, auf unbestimmte Zeit Bolly´s Neuzugänge, Soham & Mimi .

Kommentar

oh ha...sind die Dreharbeiten schon so weit fortgeschritten das zum dubbing übergegangen werden kann ? Irgendwie bekommt man von den Dreharbeiten nicht wirklich viel mit und die WIKI Seite ist auch nach wie vpr sehr spärlich mit Infos gespickt

@ taapsee

Dubbing started for Ghazi Telugu and Hindi. Joys of dubbing in multiple languages for yourself! Submarine looks cool

Kommentar

Upcoming Movie: Judwaa 2

Mit Taapsee hätte ich ja nun gar nicht gerechnet....

@ Taapsee
            • Tan Tana tan tan tan taara..... time to shake a leg with these 2 rockstars Varun & Jacqueline #Judwaa2

-> DL

Kommentar

Upcoming Movie: RunningShaadi.com (February 03, 2017)

einfach nur der Info halber

@ Taapsee
              • Welcome to our crazy world! Be prepared for a ❤️full journey with some 🤣 bumps

Watch the official video song for ‘Dimpi De Naal Bhaage Bunty’ from the upcoming movie ‘RunningShaadi.com’ sung by the legendary Labh Janjua!
              RunningShaadi.com features Taapsee Pannu & Amit Sadh in lead roles and is an unique, endearing romantic comedy from the heart of small-town India, which unfolds as two young boys come up with 1 big idea.

https://www.youtube.com/watch?v=q1WL...ature=youtu.be

weitere Infos via bollywoodhungama & Facebook

Kommentar

Promo-Tour mit Varun Dhawan für Üpcoming Movie "Judwaa 2"

@ Taapsee & Avinash_Mirror

Kommentar

Taapsee hat für einen neuen Telugu Streifen unterschrieben und wird ab 21.12.2017 gemeinsam mit Aadhi Pinisetty (“Sarrainodu” (Stichwort: schöne Augen ) , “Ninnu Kori”) für Kona Venkat vor der Kamera stehen.
                  Eine weitere bekannte (?!) Schauspielerin wird dem Team noch hinzugefügt.

Es solche sich bei dem noch unbetitelten Film um einen Action-Entertainer handeln un dem Aadhi und Taapsee in verschiedenen Rollen agieren werden.
                  Gedreht wird in Hyderabad, Visakhapatnam und Vijayawada.

@ Taapsee
                  • As I promised...... here are the details of my next Telugu movie. Will start filming soon can assure u another entertainer worth your time
                    ?Lots of love ?
                    ?Mee TapC ?

* * *

- idlebrain.com

Kona Venkat’s Kona Film Corporation and MVV Cinemas jointly produced a super hit film “Geethanjali”. The two production houses have once again joined hands to make a new film with unique subject. This yet to be titled Action Entertainer will start rolling from December 21st.

Young hero Aadhi Pinisetty who played versatile roles in “Sarrainodu”, “Ninnu Kori” and is doing crucial roles in Ram Charan's “Rangasthalam 1985” and Pawan Kalyan's “Agnyaathavaasi” is the male lead in the film. Taapsee Pannu is the female lead. A popular actress will be sharing the screen space along with Aadi & Taapse, more details will be announced soon.

Aadhi and Taapsee will be doing different roles in the action entertainer film that will be shot in Hyderabad, Visakhapatnam and Vijayawada.

Vennela Kishore, Shivaji Raja, Thulasi and Sai Chand will be playing key roles in the movie to be directed by Hari of "Lovers" fame.

Technical Crew:

Publisher Designs: Anil-Bhanu
                  PRO: Vamsi Kaka
                  Screenplay: Kona Venkat
                  Camera: Thota Raja (Arjun Reddy Fame)
                  Art: Chinna
                  Music: Gopi Sundar
                  Editing: Prawin Pudi
                  Co-Director: Bhaskar
                  Dialogues: Kona Venkat, Bhavani Prasad
                  Producer: MVV Sathyanarayana
                  Story-Direction: Hari

Kommentar

Am 09. März 2018 kommt Taapsee´s neuester Hindi-Streifen "Dil Juunglee" in die Kinos. Der Trailer brachte mich jetzt direkt zum lachen....

Kommentar

Upcoming Movie: "Neevevaroo" mit Aadhi Pinesetty and Ritika Singh.

@ Taapsee
                      • So here goes the title of my next release in Telugu Neevevaroo

Kommentar

Ich sag ja, biographical ist voll im Trend Auch erwähnte ich glaube schonmal eigentlich nichts mit Sportfilmen am Hut zu habe, dennoch finde ich den Trailer gar nichtmal schlecht.

Upcoming Hindi Movie: "Soorma" mit Diljit Dosanjh
                        Release: 13. Juli 2018

@ Taapsee
                        • Asal khiladi woh nahi jo kabhi girte nahi, woh hai jo girke fir uth jaye! Watch the inspirational tale of one such champion. #SoormaTrailer

Bilder vom ersten Drehtag....
                        https://twitter.com/taapsee/status/1006454847984603136

Kommentar

Upcoming Hindi Movie: "Mulk" mit Rishi Kapoor
                          Release: 03. August 2018

Kommentar

Also ich könnte mir durchaus vorstellen das ich diesem Filmchen hier in nächster Zeit auch (s)einen eigenen Movie-Thead gönne.

Upcoming Movie: "Neevevaroo" mit Aadhi Pinesetty and Ritika Singh.

Kommentar

Da es (noch?) keinen Mulk-Thread gibt, hinterlasse ich hier mal einige der sehr guten Kritiken:

https://www.filmcompanion.in/mulk-mo...n-rahul-desai/
                              https://www.thequint.com/entertainme...ws/mulk-review

Zuletzt geändert von Makkhi; 03.08.2018, 18:40.
                              "Wot ever it is u stopped from doing last yr.Do it in 2017. Love, Family, Job wotever.If it scares u do it more & u will b happier." SRK, Silvester 2016

How quick come the reasons approving what we like. Jane Austen

Kommentar

Lädt...
                              X