Ankündigung

Einklappen

Zuerst lesen: Infos zu dieser Rubrik

In dieser Rubrik geht es um die regionalen Filmindustrien Indiens, nicht um Bollywood, das hat seine eigenen Rubrik(en).

Indien beheimatet neben dem in Mumbai produzierten Hindi-Mainstreamkino "Bollywood" noch eine Reihe von weiteren Filmschmieden, die über den Subkontinent verteilt sind. Dort wird meist in der jeweils gängigen Sprache produziert.

* Bengalen
* Punjab
* Telugu (Tollywood)
* Tamil (Kollywood)
* Malayalam
* Kannada
* Marathi (regionale Sprache in Maharashtra)
* Assam

Ausserdem kann hier auch über die Filme aus den Nachbarländern Indiens gepostet werden. z.B.
* Pakistan
* Bangladesh (Bengalen)
* Nepal

Zu den grossen asiatischen Kinoindustrien wie z.B. Korea oder Japan kann in der Rubrik Filme aus aller Welt gepostet werden.

Eine Bitte noch:
Bei Eröffnung eines Filmthreads im Bereich "Restliches Regionalkino" bitte als Threadtitel den Filmtitel (Schreibweise: Xxxx, nicht nur Grossbuchstaben), die Sprache aufnehmen.
Bei Personen bitte die Funktion (Schauspieler/in, Regisseur) mit aufnehmen.
Das macht den Überblick erheblich leichter.

Themen wie diesen hier bitte folgendermassen handhaben:
Das Original in den entsprechenden Tread (hier: Okkadu( telugu) in den Telugubereich)

Diese Rubrik wird streng moderiert. Unzutreffende Postings und Threads werden ohne Rücksprache VERSCHOBEN oder GELÖSCHT.
Mehr anzeigen
Weniger anzeigen

Sarkar (Tamil, 2018)

Einklappen
X

• Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

Sarkar (Tamil, 2018)

- wikipedia

* * *

Cast:

Vijay
    Keerthy Suresh
    Varalaxmi Sarathkumar
    Prem Kumar
    Yogi Babu
    Radha Ravi

* * *

Regie: AR Murugadoss
    Music: A.R. Rahman

* * *

Pooja: 19. Januar 2018 (Chennai)
    Drehbeginn: 01. Juni 2018
    Drehschluss: 02. September 2101
    Release: 07. November 2018
    Zuletzt geändert von -BOLLY-; 02.09.2018, 17:24.
    25.10.2017 @ Avatar: kleiner Tapetenwechsel sprich für Prabhas übernehmen, auf unbestimmte Zeit Bolly´s Neuzugänge, Soham & Mimi .
    28.03.2018 @ Avatar: so, dann schauen wir mal wie lang
    Vikram mich durchs molo begleiten darf. ^^
    11.12.2019: verabschiede mich auf unbestimmte Zeit aus dem molo und sage bye bye !

Vijay wird seinen 62th Film erneut unter der Regie von AR Murugadoss drehen. Produziert wirde das ganze von Sun Pictures.
    Die Dreharbeiten werden voraussichtlich im Januar 2018 beginnen. Für den Release habe man den November (Deepavali) ins Auge gefasst.

Thalapathy62

Vijay 62: Sun Pictures to produce Ilayathalapathy’s next film with AR Murugadoss
    December 5, 2017 - indianexpress.com & ARMurugadoss

The last film that was produced by Sun Pictures' was superstar Rajinikanth's Enthiran, one of India's most expensive projects in 2010. It will bankroll Vijay's next film with director AR Murugadoss.

Sun Pictures on Monday officially announced its next film venture with Ilayathalapathy Vijay, which will be directed by ace-filmmaker AR Murugadoss. It is only the third film of Sun Pictures, which has mainly focused on distributing films so far.

The last film that was produced by Sun Pictures’ was superstar Rajinikanth’s Enthiran, one of India’s most expensive projects in 2010. Its next venture will reunite the blockbuster actor-director duo, who have derived box office hits in the past.

The untitled flick will be the third outing of Vijay with director Murugadoss after Kaththi and Thuppaki. The film will go on the floors in January next year and the filmmakers have plans to release on Deepavali.

The filmmakers were also on the lookout for new faces to cast in the big budget film. So far only the actor, director and the producer of the project, which has been tentatively called, Vijay 62, has been confirmed. While the details of remaining cast and crew remain unknown.

According to reports, Composer AR Rahman may come onboard for the project. However, an official confirmation is awaited on the same. Rahman had also scored music for Vijay’s previous film Mersal, which set the box office on fire after it released on Deepavali this year.

Mersal also emerged as the most discussed topics on Twitter in India in 2017, courtesy the BJP leaders in Tamil Nadu.

Murugadoss’ previous film Spyder, which had Tollywood star Mahesh Babu, that also released this year amid huge hype failed to live up to its box office expectations. Looks like Murugadoss is set to redeem himself at the box office with Vijay 62.

25.10.2017 @ Avatar: kleiner Tapetenwechsel sprich für Prabhas übernehmen, auf unbestimmte Zeit Bolly´s Neuzugänge, Soham & Mimi .
    11.12.2019: verabschiede mich auf unbestimmte Zeit aus dem molo und sage bye bye !

Kommentar

Der kommende Film von Vijay und AR Murugadoss wurde am Freitag, den 19. Januar mit einem einfachen Pooja in Chennai offiziell gestartet.
      Die Dreharbeiten sollen im Februar beginnen. Als Release ist nach wie vor für Diwali 2018 geplant.
      Keerthy Suresh, die sich derzeit am Erfolg von "Thaanaa Serndha Koottam" erfreut, übernimmt die weibliche Hauptrolle.
      Für die Musik wird AR Rahman zuständig sein..

Vijay 62: Ilayathalapathy's next movie with AR Murugadoss takes off
      January 19, 2018 by Prakash Upadhyaya - ibtimes.co.in

@SunTv

Kommentar

Dreharbeiten haben heute begonnen.....

@ChennaiTimesOfficial
        • Varu Sarathkumar starts shooting for Actor Vijay's Thalapathy 62 at the airport. She tweeted, "Since we can't reveal our looks, AR Murugadoss sir decided to strike a pose." Well, here's to newer beginnings

Kommentar

Während die Dreharbeiten rasant voranschreiten hat AR Murugadoss ein neues Video vom Set des Films veröffentlicht.
          Das Video zeigt ein Plakat von Karu Palaniappan im Hintergrund, von dem berichtet wird, dass er einen mächtigen Politiker in dem Film spielen wird. Desweiteren deutet alles, wie so oft, darauf hin dass das man das First Look Poster und den Titel an Vijay's Geburtstag (22. Juni) veröffentlichen wird.

Bei dem Film handelte es sich um ein sozial Drama welches Ende des Jahres in die Kinos kommen soll.

AR Murugadoss releases a new video from ‘Thalapathy 62’
          June 06, 2018 - TOI & ARMurugadoss

The blockbuster combo, Vijay and AR Murugadoss are once again joining hands for ‘Thalapathy 62’. While the shooting is progressing at a rapid pace, AR Murugadoss has released a new fun video from the sets of the film, which has now gone viral on social media.

The video has a poster of Karu Palaniappan in the background, who is reported to be playing a powerful politician in the film. Reports suggest that the makers are planning to launch the first look poster and title on Vijay’s birthday later this month.

To be made on a lavish budget, the yet-untitled project is being produced by Sun Pictures and has dialogues by famous writer Jeyamohan. Popularly known as ‘Thalapathy 62’, the film marks Vijay’s third association with AR Murugadoss after ‘Thuppakki’ and ‘Kaththi’. Basking in the success of ‘Mahanati’ actress Keerthy Suresh will be seen as the leading lady.

Touted to be a social drama, the film has music by AR Rahman and also stars Radha Ravi, Varalaxmi Sarathkumar, Prema Kumar and Yogi Babu. If reports are to be believed, ‘Thalapathy 62’ is expected to release later this year.

Kommentar

Update: Ein Song-Shooting, unter der Leitung von Tanz-Meister Sridhar AR wurde bereits abgeschlossen. Der bekannte Choreograf arbeitete bereits an Vjay Filmen wie Pokkiri, Villu, Thuppakki, Thalivaa, Jilla und Theri mit.

@Sridhar ARl
            • Vijay 62 song finishing

A song shoot of Vijay's 'Thalapathy 62' completed
            June 09, 2018 - TOI

The shooting of the blockbuster duo, Vijay and AR Murugadoss's yet to be titled film is progressing at a brisk pace. The film, tentatively called 'Thalapathy 62', has already raised the expectations of the audience. While the pictures from the shooting spot have been doing the rounds, the latest update on the film is that a song shoot has been completed, with dance master Sridhar AR choreographing the song. The popular choreographer has earlier worked with Thalapathy Vjay in film like Pokkiri, Villu, Thuppakki, Thalivaa, Jilla and Theri.

Touted to be a social drama, the yet-untitled film is also written by senior writer B Jeyamohan along with AR Murugadoss. Following ‘Bairava’, the makers have roped in Keerthy Suresh to play Vijay’s love interest in the film with music director A.R. Rahman composing the music. On the other hand, actors Radha Ravi, Pala Karuppiah, Livingston and Yogi Babu will play supporting roles.

Kommentar

Letzten Berichten zufolge werden sich Vijay und Keerthy Suresh auf eine Reise die USA begeben um dort eine, für den Film wichtige, Sequenz zu drehen. Es muss angemerkt werden, dass die 80 Prozent der Dreharbeiten seien bereits abgeschlossen. Hatten wir bereits die Info das es sich um einen politischer Thriller handeln wird ? ich verliere langsam den Überblick

Vijay and Keerthy Suresh to head to the US for ‘Thalapathy 62’
              June 15, 2018 - TOI

It’s a well-known fact that Vijay and AR Murugadoss are coming together for the upcoming yet-untitled ‘Thalapathy 62’, which went on the floors earlier this year. According to latest reports, it looks like Vijay and Keerthy Suresh will head to the US to shoot an important sequence for the film. It must be noted that the makers have already wrapped up 80 percent of the shoot and have shot in Kolkata and Chennai.

Recently, it was reported that an important political scene was shot in Chennai. If reports are to be believed, ‘Thalapathy 62’ is likely to be wrapped in the coming months.

Basking in the success of ‘Mahanati’, Keerthy Suresh has been paired opposite Vijay once again after ‘Bairavaa’. In fact, a picture of Vijay and Keerthy Suresh from a recent photoshoot went viral on social media.

Made on a lavish budget by Sun Pictures, ‘Thalapathy 62’ is tipped to be a political thriller and stars Radha Ravi, Pala Karuppiah, Varalaxmi Sarathkumar and Yogi Babu in pivotal roles. Music composer AR Rahman is once again working with Vijay after the commercial success of ‘Mersal’.

Reports say that the makers are planning to release ‘Thalapathy 62’ on Diwali this year.
              Und hier noch ein Bilderfund. Vermutlich nicht die Original-Quelle aber zumindest ohne Wasserzeichen und zudem XXL....

@Thalapathy62

Kommentar

Einmal mehr ein Filmtitel der einen, mit Blick Richtung Hindi-Cinema, seltsam vertraut vorkommt sprich Murugadoss neuester Sreifen hört auf den Namen "Sarkar".

@ ARMurugadoss

Kommentar

Die Dreharbeiten sind augenscheinlich abgeschlossen und die Audiolaunch wurde für den 02. Oktober 2018 angesetzt.

@ChennaiTimesOfficial & SUNDIRECTIndia
                  • And it's a wrap for Sarkar shooting.
                  • Calling all Vijay fans! We have a good news! 2nd October 2018 it is! Are you as excited as we are?

weitere Bilder vom Set....
                  https://twitter.com/sunpictures/stat...87448196952064
                  https://twitter.com/sunpictures/stat...55436897382400
                  https://twitter.com/sunpictures/stat...17832904146945
                  https://twitter.com/sunpictures/stat...80244643799043
                  https://twitter.com/sunpictures/stat...43734587867136

Kommentar

Simtaangaran - Lyric Video
                    Singer: Bamba Bakya, Vipin Aneja & Aparna Narayanan

Kommentar

@varusarath

Kommentar

Am 02. Oktober 2018 ging die Audio Launch über die Bühne. Die Lyrical Songs sind unter anderem auf einem Blick über http://sarkar.sunpictures.in/ einsehbar oder können einzeln via YouTube unter Sony Music South angewählt werden. Das Album kommt mit 5 Songs daher...

AR Murugadoss war dieser Tage etwas verstimmt. Im ersten Moment dachte ich nur häääääää ?! aber möglich das besagte Junior artists a bissl zuviel aus dem Nähkästchen geplaudert haben, was bei ihm gar nicht gut ankam.

Dear Sarkar Cast n Crew,
                        So many people have put their hardwork for the making of this movie. Despite, there are many interviews by Junior artists, which is unethical. In the future, strict legal actions will be taken against people who give interviews without our consent. - ARMurugadoss

Kommentar

Sarkar - Official Teaser mit UT

https://www.youtube.com/watch?v=VkkyaodksT4

Kommentar

Der infohalber / fürs Archiv:

"Sarkar" ist wohl nicht der erste und vermutlich auch nicht der letzte Film gegen den, offensichtlich zu Recht, Plagiat-Vorwürfe erhoben wurde.
                            AR Murugadoss hat sich vor einigen Tagen zu Wort gemeldet und darum gebeten die Gerüchteküche ruhen zu lassen.

https://twitter.com/ARMurugadoss/sta...04885475680257

Days after ‘Sarkar’ row, Bhagyaraj quits as chief of film writers’ association
                            https://www.thenewsminute.com/articl...ociation-90965

Kollywood rocked by plagiarism claims
                            https://timesofindia.indiatimes.com/...w/66498746.cms

zusammenfassend heißt es auf Wiki....

Writer Varun Rajendran accused Murugadoss of plagiarising Sengol, a story he had registered with the South Indian Film Writer's Association in 2007.[1][2][3]
                            After K. Bhagyaraj, the head of the Association concluded that Sarkar's script was not original, the matter was taken to court, where the judge M. Sundar said that Sun Pictures have to acknowledge Rajendran in the opening credits, and pay him compensation of Rs30 lakh (US$42,000); Sun Pictures and Murugadoss assented.[4]

Kommentar

Ich hab mir den Film am vergangenen Freitag in Berlin angeschaut...diesmal im Cineplex Neukölln... Der Saal war fast ausverkauft und überwiegend mit Indern besetzt...die natürlich für eine Bombenstimmung gesorgt haben.... einfach genial und genau so wollte ich es haben... Die Story war schon etwas Harte Kost....durch die ganze Politik aber unterschätze nie die Kraft einer einzigen Stimme denn die kann einiges bewirken... Die songs und die Tanzschritte waren super.... was die Kampfszenen angeht...hammer.... voller Applaus... Alles in Allem ein Must see movie... Sooo und jetzt wooo kann ich den noch mal sehen ^^ mist muss ich wieder warten.... Mersal konnte er für mich allerdings nicht toppen.
                              23.01.07 in Köln nach der Show von Bharati. Treffen einiger Darsteller von Bharati hinter der Bühne mit Autogrammstunde nur für mich. *glaubsimmernochnicht*. Ich hab Autogramme *umfall*
                              27.10. Sonu war gigantisch geil und ich hab ein Autogramm bekommen. Sonu du bist der Größte
                              Zuletzt gesehen: Blue 6/10; Do knot Disturb 7/10

Kommentar

Lädt...
                              X