Ankündigung

Einklappen

Zuerst lesen: Infos zu dieser Rubrik

In dieser Rubrik geht es um die regionalen Filmindustrien Indiens, nicht um Bollywood, das hat seine eigenen Rubrik(en).

Indien beheimatet neben dem in Mumbai produzierten Hindi-Mainstreamkino "Bollywood" noch eine Reihe von weiteren Filmschmieden, die über den Subkontinent verteilt sind. Dort wird meist in der jeweils gängigen Sprache produziert.

* Bengalen
* Punjab
* Telugu (Tollywood)
* Tamil (Kollywood)
* Malayalam
* Kannada
* Marathi (regionale Sprache in Maharashtra)
* Assam

Ausserdem kann hier auch über die Filme aus den Nachbarländern Indiens gepostet werden. z.B.
* Pakistan
* Bangladesh (Bengalen)
* Nepal

Zu den grossen asiatischen Kinoindustrien wie z.B. Korea oder Japan kann in der Rubrik Filme aus aller Welt gepostet werden.

Eine Bitte noch:
Bei Eröffnung eines Filmthreads im Bereich "Restliches Regionalkino" bitte als Threadtitel den Filmtitel (Schreibweise: Xxxx, nicht nur Grossbuchstaben), die Sprache aufnehmen.
Bei Personen bitte die Funktion (Schauspieler/in, Regisseur) mit aufnehmen.
Das macht den Überblick erheblich leichter.

Themen wie diesen hier bitte folgendermassen handhaben:
Das Original in den entsprechenden Tread (hier: Okkadu( telugu) in den Telugubereich)

Diese Rubrik wird streng moderiert. Unzutreffende Postings und Threads werden ohne Rücksprache VERSCHOBEN oder GELÖSCHT.
Mehr anzeigen
Weniger anzeigen

Rajaratha (Kannada, 2018)

Einklappen
X

• Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

Rajaratha (Kannada, 2018)

- wikipedia

Telugu-Titel: "Rajaratham"

* * *

Darsteller:

Nirup Bhandari *
    Avanthika Shetty
    P. Ravishankar
    Arya....Vishwa
    Sruthi Hariharan ... guest appearance
    Rana Daggubati ... Voiceover Bus (Telugu Version)
    Puneeth Rajkumar ... guest appearance

Directed & Written: Anup Bhandari
    Produced: Ajay Reddy, Vishu Dakappagari, Anju Vallabh & Sathish Sastry
    Musik : Anup Bhandari Background score: B. Ajaneesh Loknath
    Cinematography: William David

Release: 23. März 2018
    Zuletzt geändert von -BOLLY-; 07.04.2018, 10:03.
    25.10.2017 @ Avatar: kleiner Tapetenwechsel sprich für Prabhas übernehmen, auf unbestimmte Zeit Bolly´s Neuzugänge, Soham & Mimi .
    28.03.2018 @ Avatar: so, dann schauen wir mal wie lang
    Vikram mich durchs molo begleiten darf. ^^
    11.12.2019: verabschiede mich auf unbestimmte Zeit aus dem molo und sage bye bye !

Arya wird in Anup Bhandari's "Rajaratha" sein Kannada Debüt absolvieren. Medienberichten zufolge wird er eine zentrale Rolle spielen und einen wichtigen/kraftvollen Charakter mimen.
    Anup meinte es hätte nur 5 minuten gedauert um Arya für das Projekt zugewinnen da dieser ein Fan von dessen mystery thriller
    "Rangitaranga" (2015) sei.

A 5-minute narration convinced Arya for his Kannada debut
    August 21, 2017 by Sunayana Suresh and Prathibha Joy - TOI

Director Anup Bhandari's Rajaratha is now a Kannada-Telugu bilingual and the team has roped in Tamil actor Arya for a pivotal role. Revealing details, Anup says, "Arya's role is pivotal to the script and it is very important. We are glad to have got him on board. This is a major role and a powerful character, revealing anything more would be giving the plot of the film away." The film stars RangiTaranga actors Nirup Bhandari and Avantika Shetty in the lead roles.

Arya, we hear, joined the team on Saturday. "I loved Anup's first film, RangiTaranga, when I watched it in Chennai. I had spoken to him and his brother Nirup back then, congratulating them for their choice of subject. So, when they called me with the offer of a role in Rajaratha, which is being made in Telugu as well, I was very excited," says Arya.

"I believe that they are part of a group that is working on taking Kannada films to the next level. I thought it will be a good launchpad for me in Kannada. It's always fun to work with a young team, especially one that is very like-minded," says Arya about his latest signing.

About convincing Arya to make his Kannada debut, Anup says, "We got in touch with him over phone. It turns out that he is a fan of RangiTaranga and was equally eager to work with me. It just took me a 5-minute narration over the phone and he responded by asking when I wanted the dates."
    * * *

@BangaloreTimes

25.10.2017 @ Avatar: kleiner Tapetenwechsel sprich für Prabhas übernehmen, auf unbestimmte Zeit Bolly´s Neuzugänge, Soham & Mimi .
    11.12.2019: verabschiede mich auf unbestimmte Zeit aus dem molo und sage bye bye !

Kommentar

Ein paar gesammelte Werke betreff casting & dreh (20.08.17-31.08.2017)

https://twitter.com/nirupbhandari/st...22007208083457
      https://twitter.com/sharadasrinidhi/...35473294442496
      https://twitter.com/sharadasrinidhi/...24163327115264
      https://twitter.com/arya_offl/status/900765603517968384
      https://twitter.com/arya_offl/status/902973473772863488

Kommentar

@Nirup Bhandari
        • And it's a wrap! Done wid d talkie portion for @rajarathafilm, one crazy schedule. Thanks 2 d entire cast & crew for d support & commitment.

Kommentar

Also entweder die haben Arya hier auch die Haare getönt oder es liegt am Bearbeitungsprogramm das er auf dem zweiten Poster so merkwürdig leuchtet.....

@Arya

Für den Release steuert man den Dezember an....

‘Rajaratha’ arrives
          October 03, 2017 - bangaloremirror.indiatimes.com

The first look of Rajaratha, that brings together brothers Anup Bhandari (director) and Nirup Bhandari (actor), was revealed on Sunday. The first look has Nirup, Avantika and Ravishankar and makes it clear that there is loads of comedy in the romantic film. The film is also being made in Telugu as Rajaratham. Tamil actor Arya is also playing an important role in the film but his look is yet to be revealed.

The shooting for the film is complete (except for a song) and Anup is busy with the post production work. He has kept himself busy for 20 hours a day for the last few weeks. Speaking to Mirror, he said, “I am a control freak. I want to be present all the time, be it editing or DI. I will not be satisfied otherwise. I do not want to regret later so I take care of all the work. That is why I am stressed for time,” he said.

The plans are to release the film in December. That would require the entire post production team to work overtime. Nirup was injured during shooting and has a fracture on his hand. That is the reason shooting of one of the songs is pending. Shooting would have aggravated the problem.

Kommentar

@ anupsbhandari

* * *

Reiche mal noch den Teaser nach. Erst dachte ich, kommt da noch was ausser Angaben zum Cast ect ect und dann musste ich direkt lachen. Auch wenns eher unspektakulär ist.

Zuletzt geändert von -BOLLY-; 01.12.2017, 21:29.

Kommentar

Heute fand in Hyderabad Teaser-launch zur Telugu Version sprich "Rajaratham" statt. Rana Daggubati wird am 27.12.2017 at 8:00 PM den Trailer in Umlauf bringen....

https://twitter.com/nirupbhandari/st...73872697376768
              https://twitter.com/idlebraindotcom/...67001917128704
              http://www.idlebrain.com/news/functi...ajaratham.html
              https://twitter.com/baraju_SuperHit/...83525885292544

* * *

Des weiteren heißt es das Rana´s Part aus einem Voiceover besteht und er seine Stimme (in der Telugu Fassung) einem Bus leiht.
              Release soll am 25. Januar 2018 sein.

Rana Daggubati Voiceover for a bus in Rajaratham
              Quelle: tollywoodlatestnews.com

We have seen that many actors have given voice over for living and non-living characters. Ravi Teja has given the voice for a Bicycle in Maryadha Ramanna. Sekhar Kammula has given the voice for a dog in the Godavari. Nani and Ravi Teja are giving the voice for a fish and tree in Awe movie.

Now, it’s Rana Daggubati turn. Rana is busy with his multi-language films in Telugu, Tamil, Malayalam, and Hindi. In this busy schedule, he liked to give voiceover for a bus in a bilingual film Rajaratham (Rajaratha in Kannada). This film features Nirup Bhandari, Avantika Shetty and Ravishankar in lead roles. Tamil actor Arya is also playing a key role in this film.

The movie is a Sci-Fi journey in which a bus is playing an important role as Rajaratham. Rana has confirmed that he is giving the voice for a bus named Rajaratnam. The movie is directed by Anup Bhandari and slated for a release on 25th January 2018.

Kommentar

Official Trailer

@Rana & Arya

Kannada

Telugu

Kommentar

Lädt...
                X